AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
750

Bmw 518 e34- 94 startar ej.

Gu
77
Gurra--
316i-93
Tjenare! En på jobbet har lite problem med sin 518- 94. Tänkte hjälpa honom att få igång den, men vet inte riktigt vad felet är.
Kan försöka beskriva enligt honom.

Oftast funkade den problemfritt, ibland ville den inte starta. Då klickade den bara till, drog inte runt dvs. Sen kunde han låta den stå några dagar så funkade bilen utmärkt igen. Senaste gången funkade den dock aldrig igen, så han lämnade in den till en icke auktorisierad verkstad.

Som svar fick han att styrboxen var sönder. När vi skulle bogsera hem den fick han ideen att provstarta bilen, då hoppade den igång direkt.
Så styrboxen är utesluten.
Han körde bilen ca 3km, sen dog den. När han skulle provstarta bilen igen var batteriet i princip helt slut, den orkade ej dra runt alls.
Provade då att kabla igång den med min bil, då drog den runt men ville inte starta.

Någon som vet vad som kan spöka? Känns som generatorn är lite halvlurig, tycker dock den borde hoppat igång med hjälp av min bil?
Sen att den klickad vissa gånger och ibland startat utan problem låter konstigt med, då har han inte gjort någonting annat än att låtit den stå.

Tack på förhand// Gustaf
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Kass generator har i mitt fall gett en del mystiska fel som blinkande lampor i instumetet och död hastighetsmätare, samt dålig gång. Man kan nog börja med att byta generator.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.