|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det så att jag lyckades knäcka av handtaget på förarsidan utvändigt så nu får jag öppna inifrån varje gång jag ska in i bilen.. Jag har varit ute på nätet och försökt få tag på ett nytt handtag men det verkar inte finnas till just förarsidan?! Någon som har något tips på vad man kan göra, billigaste vägen till en lösningen? (student). Det är ingen idé att gå till Bmw Uppsala och fråga de vad de kommer ta för det.. Låset sitter ju där men jag har ju fjärren som jag använder så det är väl skitsamma om det sitter en annan låskolv där. (I värsta fall öppnar man från andra sidan). Någon som har varit med om något liknande dilemma? Jätte tacksam för alla svar och tips jag kan få!! Mvh Norpa | |
|
Joda det kan visst vara ide att kolla med BMW. Tittar man på modellen äldre så är det inget jätte pris ca 110kr.Värt att kolla altså. Bara Min Wagn! |
|
|
Hej. Är det bara själva handtaget som gått sönder så behöver du bara byta det. Har däremot själva "bakstycket" eller "ramen" som sitter inne i dörren gått sönder så måste du plocka bort låset och flytta över den till den nya "ramen". Inte speciellt svårt om man har normal mekvana. Mvh Skalman |
|
|
Novation ville ha 1150kr för bara själva handtaget (den som öppnar). Kanske tillverkas av guld och diamanter? Iaf var på bildemo här i Uppsala och de hade fått in en 740 som de skulle plocka isär imorgon så det ordnade sig! Dock måste den lackas om inte den är i samma färg (glömde fråga) 395kr + lacken som kanske går på en hundring.. Det låter rimligare än 1150kr som dessutom också måste lackas då den levereras utan någon lack. Vet ni om man blir tvungen och lossa på inredningen för att byta ut handtaget? Eller kommer man åt allt utifrån? Tack för tipsen, ni är grymma! Mvh |
|
| Har du kollat laga.se de borde ha i samma färg så slipper du lacka | |
|
Hej Här finns instruktioner:Länk Lycka till Mvh Skalman |
|
|
Det visades vara fel handtag från bildemo.Tack grabbar! laga.se hade ju massa handtag i samma färg som jag behöver. Beställt! Nu är det bara att vänta. Och tack för instruktionerna, hur bra som helst! Mvh Norpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.