AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.001

Hur vet man om turbon är slut ? E91 320d -07

Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Hur vet man om turbon är slut ? Bilen drar så dåligt. Inte alls samma drag iden som tidigare.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag såg att du postat någon annan tråd också relaterat till din bil. Du har inte funderat på att kosta på den en felsökning och se vad den säger?

Bmw-nightrider
320d Touring -07
Jodå. Min bror lånade bilen, och då sa han: Fan va slö den känns. Har nog inte tänkt så mycket på det tidigare. Men nu när jag kör den och trycker på, så känner jag att den inte är med alls på samma vis som tidigare. Har så långt till närmaste Bmw service. Och därför hoppades jag på att få nå hjälp här. Givetvis ska jag till en verkstad med bilen. Men man funderar ju på vad det kan vara. Jag vet att dom kan bete sig så när partikelfiltret är slutkört. Men det är ju nybytt och mätaren är nollad (av mig själv). Nu står det 20000mil tills nästa byte. Så jag vet inte.
det finns en kodningsfunktion för partikelfilter när man byter det.
vet inte om det krävs men det är utanför serviceåterställningen....
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Hmmm... ok, och tack för det. Funderade faktiskt över något sådant. Men lär väl ringa Bmw och höra, så att man får svar på sina frågor.
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Finns tydligen ingen extre kodningsfunktion vid bytet. Enligt Bmw så kunde det vara nån givare till turbon, och den sitter tydligen på partikelfiltret. Måste in till en verkstad och en dator !
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Va till en verkstad. Där kopplade dom in en dator till bilen. Det fanns en felkod på partikelfiltret där, då den hade gått över på minus -3000km. Killen nollställde det hela, och nu går bilen som ett skott igen :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.