|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett par orginal Osram Ds2 jag köpte i somras hos xenonkungen. Gått ca 1000 mil, är det någon idé att sälja dom beg ? Ska nämligen prova philips nya Lampa och tänkte sälja dessa om det går. Mvh Captain | |
|
Spara dem som reserv åt dig själv. Något större värde skulle jag inte tro att de har med tanke på hur billigt man kan köpa nya på eBay. ------- //Lövet |
|
| Testa att lägg ut en annons, säkert någon som köper dem. | |
|
Det är ju ändå orginal. kostar väl 1100 spänn på xenonkungen, får man 400-500 spänn är det väl ok för båda parter. Jag har redan ett par till i reserv :) |
|
|
Jag tycker det skulle kännas för osäkert o köpa xenon lampor begagnade. Man har ju ingen aning om antal tändningar och släckningar som ju faktiskt är det som ofta avgör brinntiden. Skulle dessa beg lampor kosta runt 50-100 kr skulle man kanske prova dem för att det gör verken till eller från om de funkar men kostar de 400-500 eller mer så skulle jag hellre lägga det dubbla på att få ett par oanvända. Det är iaf min personliga åsikt. Vore jag du så skulle jag behållit dem som reserv eller haft de till något framtida roligt brukande. |
|
| De skulle ju kunna vara sällsynta och värdefulla om det är glödlampor med xenon, för det har jag aldrig hört talas om förr ;) | |
|
Ok, jag vet att jag tänt o släckt dom max 1 gång per dag, så kan tom räkna ut antal tändningar, folk köper piratlampor från ebay och jämför med det är ju inte samma sak som orginal. Anders72, haha jo jag är medveten om den lilla blundern :) Vem vet kanske i framtiden... ;) |
|
|
Den riktiga frågan är nog mer om dessa nya philips x-treme xenon ger bättre ljus. Dom har ju gjort det med deras vanliga halogen så jag tror det kan bli bra. Ingen som har testat verkar det som än dom är för nya. |
|
| OT: Vid närmare eftertanke finns det något liknande som heter blandljuslampa. Jag har en sån utanför garaget. Den ser ut som en kvicksilverlampa, men har både glödtråd och en kvicksilverbrännare och kan användas utan reaktor i en vanlig armatur. Men den slocknar när den blir varm och tänds åter när den svalnat lite o.s.v. Det gjorde den förra med innan den gav upp helt.... | |
|
Anders, låter som en god tanke men inte i praktiken kanske riktigt. Bara att xenonkonvertera utebelysningen omedelbums :) |
|
| Även jag är lite nyfiken på nya Philips den ska tydligen vara 4800K. Funkar väl med Bixenon eller? | |
|
Jag är ruskigt sugen på att köpa dom, helt onödigt egentligen då mina xenonlampor är nya som sagt. Men jag tycker halvljuset är kasst i E39 så kanske dessa kan bringa i klarhet i tillvaron ? |
|
|
captainoats: Du har PowerPost! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.