|
|
|
|---|---|
| Hej alla, bakrutevärmaren har slutat fungera på min E61 2006 och jag hittade 30A säkringen där bak och den är hel så jag tänkte byta relät men jag hittar in det. Har googlat utan framgång, kollat på realoem.com men hittar inte det. Är det någon hjälpsam själ här som vet det? har också kollat i handfacket och där finns det en massa säkringar utan ritning men inga reläer! uppskattar alla förslag | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Troligast är att kablarna i bakluckan är av. |
|
Reläet sitter i lastutrymmet på höger sida, innanför täckningen. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
som sagt troligt är kabeln av funkar allt annan el på luckan? alla lampor? |
| Jag har samma problem med min bil och allt annat fungerar men inte värmaren till bak rutan. Och jag har kollat lite på kablarna och dom verkade hela och en kompis kollade med datorn och där stod det att det var något relä som var fel. | |
|
Har också samma problem på min. Allt funkar men inte värmen på bakrutan. Jag har precis upptäckte och inte hunnit forska så mycket i det. Något som löst problemet? Sitter reläet vid säkringarna där bak? Mvh Jimmy |
|
|
försöker få liv i tråden igen då jag har inte lyckats lösa problemet och hoppas att nån sitter på lösningen. BMW sa att det är förmodligen batteriet som är svagt (original batteri, bilen 7 år gammal) och bilen stänger av enheter som drar mkt ström (som bakrutevärmaren) så jag bytte batteri själv och nu påstår BMW att man måste tala om för bilen att man har gjort det och det kostar ca 800kr vilket jag inte vill betala förrän jag vet att det är inte reläet som är trasigt. Säkringen sitter där bak på högersida och den har nr #58 på 40A (tror jag) och den är hel. Jag lyckas dock inte hitta var reläet sitter så jag kunde testa det! hoppas nån av er har lyckats lösa problemet och vill tala om för oss andra? PS. bara bakrutevärmaren som inte fungerar. |
|
| Jag pratade med dom på bmw här om dagen och dom sa att relät till värmaren är in byggd i säkrings dossan och att man måste byta den och den kostar 1100:- så man kan inte bara byta ett relä utan måste byta hela skiten. | |
| Kolla den här länken Länk | |
|
Samma för mig, säkring hel men den fungerar ändå inte. Jag provade dra ur ibs nyss, ska se om det kanske fixar biffen. |
|
| Verkar som den värmer nu efter jag drog ur ibs! | |
| Vad är ibs? | |
|
Ibs är en "intelligent batteri sensor", hur jävla intelligent den egentligen är kan man ju undra med tanke på hur mycket strul den verkar orsaka. Jag har oxå problem med bakrutevärmningen, ingen värme på rutan och när knappen är påslagen störs radiomotagningen. |
|
|
Har samma problem med bakrutan, antagligen kablarna till luckan. Ska ta tag i det till våren... Men om det nu kanske går att fixa genom att "dra ut ibs" så är det värt ett försök. Var sitter denna? |
|
|
Då jag drog ur ibs så fungerade bakruteslingan. På kortsidan av batteriet sitter den, dra ur den. Röd är själva kabeln, ganska smal. Finns guide på youtube om du inte hittar. |
|
|
nmwjim: Tack för infon. Ska se om det hjälper för mig oxå. Betyder det isf. att mitt/ditt batteriet inte levererar tillräckligt längre och bör bytas? Är ditt batteri det som satt i från fabrik? Mvh Jimmy |
|
|
Nej jag bytte ut mitt batteri för en månad sedan. Men jag kör mest korta sträckor och öser gärna på med stolsvärme och grejer. Den hinner nog inte ladda så mycket som krävs. |
|
| Vart fanns det på youtube hur man hittade ibs kabeln? Har detta fungerat för någon mer?? | |
|
Jag har problem med min bakrutevärmare åxå, men ibland hoppar den igång. har bytt relä och kollat säkringen, jag har en E90 325:a. någon som vet varför den glappar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.