|
|
|
|---|---|
|
Hallå, tänkte köpa nytt bilbatteri på biltema, men finns typ 10st olika som passar till bmw (ok vissa till diesel, men ändå ganska många att välja på..) Länk Vilken borde jag välja? Och ja, biltema brukar generellt sett inte ha bra grejer, men deras batteri är tydligen väldigt prisvärda. | |
| Vad har du för bil? Vad står i instruktionsboken om Ah? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vilken E34 modell har du? Om jag minns rätt så köpte jag ett Biltema batteri till min E34 535i bara för att ha något temporärt för uppstart med mera (håll på att renovera motor med mera). Men det har fungerat finfint under flera år nu (fast i Skåne blir det inte sådär kallt som är det som verkligen påfrestar ett batteri). Kommer inte ihåg vilket artikelnummer jag köpte - ska se om jag hittar. Men ett tidigare batteri jag köpte till min E34 535i hade dimensionerna 277x175x190 och var ett 75Ah. Så ett 80-2801 (80Ah, 315x174x190) fungerar fint om du har batteriet under baksätet. För de modeller med batteriet i motorutrymmet vet jag inte om detta passar. |
|
Har en 525ix, jo kyla ska den tåla bra, bor i Norrland, men folk verkar vara nöjda, och test verkar visa att den är ganska bra, men jag köper en sån då, tack :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.