AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
526

Ställbara halvljus?

Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
På min 530 har jag en liten ratt till höger om kombiinstrumentet som reglerar inställningen/vinklingen på halvljuset vid olika tung last (för det är väl inte fråga om en "riktig" nivåreglering??) Kan dock inte se att något händer när jag skruvar på ratten... Alla säkringar är kollade. Nån som vet vad som kan vara fel?

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
Jag har också ställbar halvljusinställning. På min fungerar det dock finfint. Drivs med små elmotorer om jag inte mins fel. Har du kollat om det surrar något i motorn när du reglerar på hjulet. Sätt på tändning och be någon hjälpa dig att se om motorn fungerar till ljusinställningen.
Ställ om dom och lyssna där fram om det låter något. Har du inte sett att dom rörs om du står mot en garageport eller liknande och kör dom från läge 0 till andra lägen?

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
Länk
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Jo, jag har kollat mot en framförvarande bil och dessutom lyssnat efter nåt litet surr, men det är tyst och stilla som i graven... Ska kolla kablar och liknande, men det är ju så förbaskat trångt innanför grillen... ;-(

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Kablarna kan vara urkopplade framme vid motorerna. Fick själv göra det på min, det var enda sättet att få tyst på "plinget" att skyltbelysning, bakljus eller bromsljus var trasiga trots att alla lampor var hela.
Har senare läst att BMW hade något inbyggt fel i ljuskontroll-modulerna som fick denna oönskade effekt och att de åtgärdade det för de som anmälde felet.

MVH
Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.