|
|
|
|---|---|
|
Har en 118d -09, med den berömda sensatec-klädseln som har spruckit på dynan och ryggendelen. Min fråga är om någon/några här kan ha tips på andra än BMW som åtgärdar detta? Kanske någon bra sadelmakare eller liknande? Då när jag pratade med BMW gbg så ville de ha strax över 5000kr, tänker mig att det måste gå att lösa billigare. // // Alex | |
| Försök få dem att ta det som goodwill, då det är ett känt problem.. | |
| De vill tyvärr inte ta det som goodwill ! | |
| Ingen som har tips hur man kan åtgärda detta utan att BMW gör det? | |
| Du får väl kolla med BMW reservdelar vad materialet kostar löst och jämföra med vad en sadelmakare tar för bytet-Laga galon är nog inte så lätt. | |
|
Nu är det fixat! Pratade med Vinylmakeup.se i Partille utanför Göteborg och de löste den spruckna klädseln. Super nöjd! Bra att veta för er andra som har samma problem. |
|
| Vad gick det på då? | |
| 1200kr. Nu gjordes även ryggdelen också. Kanske är billigare bara att göra sittdynan. | |
| Har du någon bild på slutresultatet? Antar att det kan vara intressant för att andra att se hur slutresultatet ser ut. | |
|
Tyvärr, har ingen bild. Det syns knappt. Tror det finns bilder på vinylmakeup.se |
|
| Finns det något motsvarade i sthlm så man slipper åka till GBG för detta? (även om GBG är en trevlig stad :) ) | |
|
Intressant, jag har samma problem med min 120d -2008 Som sätet spruckit. Vart hos BMW i Karlskrona, och min tanke va också att de skulle gå under "goodwill" men de gjorde de inte! (Detta ett år sedan) Jag fick en prisoffert då, på att dom fixar nedre delen på stolen (Byter bara den skadade delen och de skulle kosta, med arbete 5100Kr !!! Sätet har ju inte blivit snyggare under året så kanske dags att ta ett snack med killarna på BMW i Karlskrona igen, om inte annat så kan det ju vara värt att ta en tur till Göteborg om ovanstående inlägg stämmer!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.