|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon annan som har E61 som har botaniserat bland säkringarna i handskfacket? Skulle kolla en säkring där och såg att drygt hälften av alla säkringsplatser är tomma (är utan säkring). Gissar att detta har med vilken utrustning man har och göra, eller? /eFx | |
|
Stämmer bra. |
|
|
Hoj! Nån som vet på rak arm vad för säkring som styr uppvärning av sidospeglar i en 2004 E60 530i? Min högra har lagt av.. Samtidigt konstigt ifall de skulle vara så att de har en säkring var, kanske kontaktproblem. Eller ifall någon vet vad "eluppvärmda sidospeglar" betyder på tyska? Kunde inte matcha på google translate genom mitt säkringsschema. Förbannat dumt att de står på tyska i en svensksåld bmw. |
|
|
Instruktionsboken brukar funka fint Ha deT |
|
| Finns ingenting beskrivet ang detta i instr.bok.. Tack endå, får plugga på tyskan. | |
|
Står det inte som något gemensamt då, Typ uppvärmning? Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Jo de fanns eluppvärmda stolar som jag kunde hitta men inga sidospeglar, kanske kan vara så att den tillhör någon annan benämning. Jag tänkte mest ifall nån vart me om detta, svårt att bara veta. Eller om vi har en grym tysk som kan bra tyska, det är ju inte alltid ordagrant i översättningar. Min tysk kan ju inte prata :( |
|
|
Ja, det här var ju inte så enkelt... kollade nämligen i min egen men blev inte klokare. De säkringar som avser sidospeglarna är i handskfack: 10, 12, 29, 32 i bagagerum: 51, 89 Avseende rumpvärme så är det 14, 21, 26 Men vilken som gör vad framgår inte. De ord på tyska du skall leta efter är "beheizbare Aussenspiegeln", eller "Aussenspiegel beheizt" ---- BMW CS #6212 |
|
| Okej tack så mkt! Jag skall kolla upp detta närmre. | |
|
Här kommer en halvtaskig översättning av google translate på säkringsschema. Vilka av dessa skulle kunna vara speglarna? Bagageutrymme Automatisk hastighet Reler 84 Taklucka 83 Automatisk baklucka 76 Sekventiell manuell 86,89 Bilmonitor 64 fyllnadsgraden 68 Larmsystem 51 Stolvärme fond 54,62 Garage dörröppnare 63 SoftClose (baklucka) 53 Bagage fläkt 89 solskydd 88 Head-up Display Power Management 65 52,57,60 Eluppvärmd bakruta 58 Telefon 52,60,89 bakrutetorkare 75 överföringsfallet 71 i-Drive videoutrustning 64 67 Hörlurar 65 Zig. Tändare 61,82 Bränslepump 50 Rattstång Justering 88 Handsfack ABS, DSC 1,25 luftkonditionering automatisk 30 Luftkonditionering airbag 29 basen 26 Aktiv styrning 4 fläkt 3 Aktiv roll Stabilisering bränslevärmare 32 2 Aktiv stol vänster Eluppvärmd ratt 31 28 Aktiv stol höger sits 33 motorfläkten 9 Belysning Motorstyrning 5,6,19 8 CD-växlare 38 Radio 34 Diagnos 29 torkare 11,16,27 DVD-växlare 40 strålkastare brickor 18,27 Fanfar 28 sekundär luftpump 2 11,12 passagerare fönster Uppvärmda platser kvar sits 31 Windows framsätet uppvärmning bakre högra sätet 33 11,24 Windows-drivrutin sätesinställning vänster 14 10,11 Windows-drivrutin sätesinställning rätt 21 rygg 11,22 Farthållare värmaren 28 20 Innerbelysning 11,27 Central 11,27 Kombiinstrument 13 centrallås Vänster framdörr centrallås Höger framdörr Zündanlasselektronik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.