|
|
|
|---|---|
| har haft olika bmw men bara med sport stolar , ska byta till e61 lci o e splittrad sport eller sport-comfort,alla förespråkar sport-comfort,skillnad???? | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Du ska utan tvekan ha comfortstolarna, de har sportstolens egenskaper plus några till ;) Underbart att kunna ställa överdelen av ryggstödet så man får extra bra stöd, blir som en skön fotölj. Sidokuddarna klämmer välkomnande åt när man sätter sig och kör iväg för att när du är framme sjunka ner så urstigningen blir enklare än att ha en fet kudde att skava över :) Stolarna är helt outstanding detta gäller samltiga modeller med comfortstolar :) |
|
Kan bara instämma! Komfortstolarna är helt fantastiska. Jag har precis gått från M3:ans skålade stolar till 535:ans komfortstolar och jag upplever att man sitter lika stabilt i komfortstolarna plus att man sitter betydligt bekvämare eftersom du kan ställa stolen på väldigt många olika sätt. Sidostödet som jag även hade i M3:an är suveränt bra. Komfortstolen är ett måste i en 5-serie som jag ser det. Innan jag köpte den 535:a som jag har nu så testade jag olika motoralternativ och då även de olika stolsalternativen standard, sport samt komfort. Standardstolen är ju inte skålad och känns nästan som vilken bilstol som helst + att det blir att man glider runt i stolen när man kör lite mer aktivt. Sportstolen är ju betydligt mer skålad och man sitter bra men jag upplevde det som att man satt på stolen och inte i stolen. Inställningsmöjligheterna är ju även begränsade jämfört med komfortstolen och de flesta sportstolar är ju delvis manuella. Och valet var som sagt inte så svårt :). Mvh Jimmy |
|
| Det finns väl bara en riktig nackdel med komfortstolarna och det är att man begränsar sitt urval genom att ha det som krav. Jag tycker att komfortstolar är ett stort plus, men kan tänka mig sportstolar och resten av bilen är rätt utrustad och prissatt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.