|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen laddat upp min fjärrnyckel och nu verkar den ha tappat kodningen till att kunna starta bilen. Har initierat nyckel så allt fungerar men går alltså inte att starta med den, om jag inte tar reserv nyckel och startar med och tar ur den fort och stoppar i fjärrnyckel då kan jag starta bilen så antar att den får reserv nyckelns kod då. Har Bmw INPA programvara. Och nyligen beställt en. Kabel som ska passa till den för att kunna programera. Bland annat. Nån som vet hur man går till väga. Utan att åka till bmw?. Tack på förhand | |
|
Trodde det var tvärtom, varje nyckel har ett helt eget unikt serienummer(typ mac-adress på nätverkskort) som skall initieras i bilen. Betalade en summa när jag köpte min för att ta bort ev. nycklar jag inte hade i min ägo. Verkar ju livsfarligt att kunna lägga vilken kod som helst på vilken nyckel som helst. Fritt fram för tjyvarna.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Att du kan ta ur nycklen och starta bilen när du skiftat beror på att EWS spärren har en säkerhetskvarhållning på ca 12 sekunder. Det finns 10 st tillverkade nycklar till din EWS enhet, alla är aktiva i bilen tills dom kodas bort ur bilen om man skulle råka tappa bort den. Så man kodar inte nyckleln utan man kodar i bilen. Din nyckel kan vara trasigt också. Hur man gör har jag inte koll på då jag enbart har INPA fnv det behövs tillägsprogrammet NCS expert för att kunna koda nånting.. Köper man en ny nyckel hos BMW behöver man enbart initierar den till fjärrlåset, den behövs inte kodas för start/EWS. kostar en slant ja. Och nycklen behöver ingen laddning för startspärrens transponder enbart till fjärrlåsningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vilken tur jag har NCS expert också, väntar dock på att kabeln ska komma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.