|
|
|
|---|---|
|
Hej Parkerade min bil på fredagen utan att känt några problem, när jag skulle starta den på söndagen så hoppade den igång men dog lika snabbt? sen dess inte startat. Motorn går runt men tänder inte och jag har nytt batteri. Har lyft ur baksätet och konstaterat att bränslepumpen inte går. mätt på pumpen men ingen ström fram till den? kollade/bytte relät men inga fel på det heller. Lånat en enklare form av felkodsläsare (u480 can obd11) = fick upp två felkoder P1620? och P0102= MAF OR VAF A circuit low input? vad kan de vara? Någon med liknande problem... | |
| Info om felkoder Länk | |
| Ser ut som det er startsperren,har du en ekstra nyckel | |
| felkod på luftmassemätare, går den igång om du kopplar ur den? | |
| men är det startspärren så känns det som vevaxelgivare, är den paj så startar inte bilen. | |
| P0102 betyder att det är dålig eller otillräcklig signal från luftmassemätaren. | |
| Vet inte hur det funkar på e39 men ofta är det ju så att om bilen inte får signal från t.ex LMM så ger den ingen spänning till bränslepumpen. Volvo har på vissa modeller att om du saknar signal från t.ex kamaxelgivaren så får du inget ström till bränslepumpen. | |
| Undrar varför trådskaparen är markerad med ett rött kryss? | |
|
tack för alla svar! mitt konto låste sig?? så jag har inte kunnat svara tyvärr.. Har provat att lossa kabeln till LMM men ingen skillnad!! provat alla nycklar osv bilen står fortfarande still:( |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Säkringar hela ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso: ja jag har kollat alla säkringar som jag hittat, under handskfacket och bak ovanför batteriet. finns de några mer ställen? | |
| Går den igång om du drar ur lmm? | |
| Nej, den går inte igång när jag dragit ur lmm | |
|
Vill inte kapa tråden men när sånt här händer är det väldigt enerverande. Samma fel uppstod på min e39 igår. Jag var ute några ärenden och skulle efter andra ärendet starta bilen igen. Den tände till men dog direkt, sen stod den bara och tuggade på startmotorn. Ville inte dra ut batteriet så frugan och jag tog hennes bil några timmar senare och åkte dit för att koppla på hennes batteri. Testade då en gång att starta e39:an och den tände och gick igång i ungefär 1 sekund. Efter det har den bara gått runt på startmotorn. Vi fick bogsera hem den i morse och jag testade då att lägga den i tvåan och försöka få i gång den men absolut ingen respons. Nu står den här på uppfarten och är inte så himla sugen att tillägna några timmars felsökning mitt i julruschen. Men rent sporadiskt så är mitt tips att bilen inte får bensin eller så är det vevaxelgivaren. Säkringar kollade och hela. Som en parentes hade jag problem i somras och bytte till en pirat vevaxelgivare och även bensinpumpen och fick igång bilen igen, sedan dess har den gått helt perfekt på motorväg men alltid hackat och misstänt när den kommit upp i värme och körts en halvtimme i stadstrafik. |
|
| Stout: har du fått igång din? min står fortfarande:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.