|
|
|
|---|---|
| Jag har upptäckt ett krasande ljud när jag vrider på ratten till ändlägen, och pratade med en mekaniker. Hans tips var att det var fjäderbenslagren som packat ihop, och att det enligt instruktionen tar tre(!) timmar att byta ut ETT fjäderben på en E87. Är det rimligt att ett eller båda fjäderbenslagren är utslitna efter 8600 mil? (E87 118dM -10) | |
|
Att byta hela fjäderbenet är inte nödvändigt ifall de är topplagringen. Kan ju vara så att du har fått in skit i kullagret som oftast är helt otätade och att de är det som låter.. En teknik kan ju vara pilla loss nr 4 Länk och se hur det ser ut, ev skölja rent med crc quickleen och sen trycka dit nytt fett! Detta går att göra utan att demontera något! |
|
|
Nej, att byta hela fjäderbenet är jag med på att det är en smula onödigt, men vad jag förstod på meken måste man ändå demontera hela klabbet för att komma åt sagda lager? Jag ska prova att göra som du föreslog, stort tack! |
|
| Mja, de vete tusan om hela benet måste av! Borde räcka med att man slänger på fjäderkompressen, lossar topplagringen,och sen sänker ner fjäderbenet. Sen bör man kunna lossa topplagringen från fjädertornet/chassit! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.