|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har en ganska välutrustad 330D -06 som tyvärr saknar dieselvärmare. Eftersom jag har en liten dotter som inte tycker om att frysa har jag kollat upp mina alternativ, och först åkte jag till Bensin och Dieselservice i Norrköping (före detta Malte Månsson). De ville inte eftermontera värmare på en så ny bil med all elektronik etc, till viss del förståeligt men kanske inte optimalt för affärerna.. Nåväl, de hänvisade till BMW som glatt upplyste mig om att de gärna installerade en splitter ny dieselvärmare för det låg-låga priset av 41.000:- (!)... Om jag inte minns helt fel får jag då också en värmare som bara värmer enligt inställd timer, dvs inte tar hänsyn till utetemperaturen utan bara slår igång på givet klockslag? Skitsamma iofs, 40 lakan pröjsar jag inte för att slippa frysa. Därför tänkte jag kolla om det är någon här som känner till ett företag som installerar dieselvärmare utan att det kostar skjortan? | |
|
Inhandla en begagnad orginal på Eb och låt någon firma montera den. Måste vara billigast och delarna passar till din bilmodell /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.