|
|
|
|---|---|
|
Nu när det är snö och is och vägbanan är mer ojämn så märkte jag igår att det skramlar om bilen när jag kör på ojämnt underlag. Jag tror det kommer underifrån på bilen. Det låter som att någon sitter under bilen och slår med en träpinne på en tom konservburk. Det är inte jättehögt så det hörs inte när jag har dörrar och fönster stängda utan bara på utsidan. Kan det hänga ihop med det ymniga snöandet igår här i Stockholmstrakten? Naturligtvis är det en väldigt vag beskrivning så jag hoppas på en brainstorm där alla vilda förslag på vad det kan handla om är välkomna! | |
| Jag känner mycket väl igen din beskrivning med att något slår på en tom burk ..hände samma sak för mig för någon vecka sedan. Fick tips om att backa fram och tillbaka några gånger .. det var en sten som låg mellan bromssköld och skivan. | |
| Tack för tipset, jag ska testa det på vägen hem idag från jobbet! | |
|
Det var skyddsplåten till bromsskivan (nr 3) Länk som satt löst. Den hade tydligen rostat runt skruvarna så att den hängde löst och skramlade på vänster framhjul. Nu är det bonnlagat med lite brickor och nya skruvar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.