|
|
|
|---|---|
| Snön yr och fryser på torkarna som is. Hur gör ni för att hålla dem isfria? Fälla upp dem verkar inte gå pga motorhuvens överkant är ivägen för armarna? | |
| går det inte att fälla ut även i rakt läget? | |
| Värt att pröva. Kanske inte skadar någon del av torkarna att stanna halvvägs, kl 12. | |
| vad skulle ta skada? | |
| Torkarmotorn är inte i ändläge/vila | |
| Men de går ju tillbaka när du slår igång bilen. | |
|
Lägg en kartong eller nåt under dem. |
|
|
På min e65 funkar det som följer: När du stängt av bilen håller spaken för torkarna uppåt ett par sekunder ställer sig torkarna i "serviceläge" och då kan du fälla upp/ut dom utan att ta i motorhuven. Kanske finns på e38 med. Har mycket svårt att tro att torkarmekanismen skulle ta skada av att stå i det läget öht, Niklas Fransosen |
|
| Sätt spaken för torkarna på första läget (tror det är intervall) o vrid av tändningen så går torkarna upp på mitten av rutan o går då att fälla ut utan att det tar i någonstans | |
| Sätt spaken för torkarna på första läget (tror det är intervall) o vrid av tändningen så går torkarna upp på mitten av rutan o går då att fälla ut utan att det tar i någonstans | |
| Så de har tänkt på detta. Smart och bra. Ska testa intervall-lägestekniken! | |
| Har du regnsensor funkar det inte. Då får du sätta på torkarna och när de är i bra position slår du av tändningen. | |
|
Har regnsensor och har stängt av tändningen när torkarna står vertikalt. Tack för all input! |
|
|
Hej, Har inte instruktionsboken tillgänglig, men jag är ganska säker på att jag på min E38:a (740-00) har elslingor i vindrutans nederkant, som i kallt väder ska hindra vindrutetorkarna från att frysa fast. Jag har också elvärmda dörrlås. Båda systemen aktiveras nog under en bestämd temperatur vid öppning med fjärren. Lars Franzén BMW CS #6275 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.