AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.756

Härligt i Stockholm nu

Sida 3 av 3
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Verdi, Uppsala är ju inte bättre direkt med snöröjningen.. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Snarare bör resten av landet sluta slösa med sina skattepengar: Länk

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
HenrikJ:

Att du både kan gå samt köra bil är super bra för din skull, jag tänkte mest på dem som inte är lika lyckliga som du som kanske kan både köra bil och gå.

Det finns mängder med människor som kanske inte är helt kapabla till saker som är självklara för vissa, det finns handikappade, småbarnsföräldrar med barnvagnar, äldre etc som måste få vardagen att funka men blir hindrade från det.
Kan inte de ansvariga sköta ett simpelt jobb som att få snön veck från gatorna år efter år i ett land som Sverige där det snöar varje år i mängder är pinsamt.

Vart jag vill komma med det är att inte bara tänka på sitt eget ego utan att det finns en värld utanför ens ego också....Jag kommer också fram dit jag vill men alla gör inte det och det bekymrar mig därav inlägget från allra första början.

OT:

Nivån på avpixlat är inte långt ifrån en särkola så, tack men nej tack.
Roligare att diskutera bilrelaterade frågor med lite samhällsinriktning då och då.

captainoats:

Tur att det finns lite vassare människor som kan förstå poängen med ett inlägg utan att behöva skriva noveller :)

BMW M-POWER
He
198
HenrikJ
320da -11
”Vart jag vill komma med det är att inte bara tänka på sitt eget ego utan att det finns en värld utanför ens ego också”

Äntligen några insiktsfulla ord. Läs den här meningen högt för dig själv några gånger så kanske du förstår substansen i mitt tidigare inlägg.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Du är rolig du...

BMW M-POWER
det märkliga är väl ändå också att man måste hämta transportbilar ända uppe från Västerbotten för att få bort snön när transportsektorn är en av de absolut hårdast drabbade i dagens Sverige! Vad kostar det inte att ta ner dessa bilar, borde väl finnas kapacitet inom Stockholms län för att klara detta. Åkare som är sugna på extraslantar för att klara ekonomin. Det är väldigt många transportföretag som gått i kk i år ex vis.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kanske inte konjunkturen är så dålig i Sthlm. Det byggs ju en hel del stora projekt här. Stockholms största ser inte ut att ha nån större nedgång: Länk

-------
//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Man lägger för mycket pengar på en massa onödiga saker helt enkelt. Andreas länk är ju ett väldigt bra exempel på detta.
Hos politikerna står inte snöröjningen högt. Det är enkelt för dom att "dra in" på den punkten och tycka det finns en massa andra saker som är viktigare.
Sen blir bakslaget att det kostar samhället massvis när folk inte kan ta sig till jobben, kommunaltrafiken slås ut etc..

Om man ska ta något positivt ifrån detta så är det ju att det inte saltats så mycket vilket är oerhört skönt. Visserligen har det varit rätt kallt i mellanåt och helt naturligt att man inte lägger ut salt.
Andreas, i alla branscher finns det ju både starka och svaga. Dessutom är siffrorna i årsredovisningarna du länkade till snart 1½ år gamla och det har hänt väldigt mkt på den tiden i svensk ekonomi. Här Länk ser vi aktuell information branschvis. Men håll med om att det är märkligt att man måste ta ner bilar 70-80 mil norrifrån, måste ju kosta multum. Som ovan beskrivs så är det ju faktiskt vinter varje år och förra veckans oväder sker ju varje år vid något eller några tillfällen. Nya är väl på väg igen vad jag förstår.

/Anders
Andreas: Reflexion på din hattlänk. Njut av:

Länk

no
163
novaland
520iA Touring -10
Missförstå mig inte och tro att jag menar att stockholmarna skulle vara viktigare på något sätt, men antalet individer på "samma yta" gör ju att varje kvadratmeter mark i stockholm är viktigare än samma yta någon annanstans. Fler personer är beroende av de kvadratmetrarna som i sin tur resulterar ofta i att andra även utanför stockholm är beroende av de personer som är beroende av de kvadratmetrarna mark i fråga.. Just nu är dessa kvadratmetrar mark oplogade och slår rätt hårt på rätt många.

Framkomlighet i stockholm är en väldigt viktig fråga.. Fråga föraren av "Lodbrok" när han krockade med essingeleden :P Om jag skulle varit honom så lär jag ha gått samma öde till möte som sjuksystern i London som kopplade vidare ett telefonsamtal för mycket..

Den misslyckade snöröjningen i stockholm är ju typ som en Lodbrok i essingeleden varje vinter... Om jag skulle vara ansvarig för snöröjningen skulle jag ha tagit livet av mig vid det här laget.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bolaget som körde Lodbrok in i Essingen ägs av kusiner till mig. Tro mig. De hade en del ångest efteråt.

Dock blev de senare friade för eventuell försumlighet i tingsrätt.

-------
//Lövet
HenrikJ: vad svamlar du om?

Jag håller med GINO, åtminstone på Östermalm är det så löjligt dåligt skot
...ttat, inte skottat alls verkar det. Det är så illa att man riskerar att köra fast när man parkerar, trodde inte mina ögon! Däremot har man vräkt ut några hundra ton salt verkar det som?

Otroligt dåliga tjänstemän, politiker. Själva bor vi en bit utanför city, och här skottas det varje dag, och inget salt. Kanon!
mr
32
mrmax
320 e46 touring -04
2002 tii -73
kolla denn pedagogiska länken
Länk

Man blir alltså först inplogad, och får skotta sig ut... om det inte varit städgata på en vecka precis så får man ta sats eller/och skotta sig in. nu har det precis "städats" på min gata vilket resluterat i meterhöga vallar mot trottoarerna, wohooo..... och ena sidan av gatan kan man fan inte parkera på för att inte hindra andra (sigtunagatan stockholm)
Vad underbart det ändå är att bo lite utanför stan i sin egen lilla lada och få skotta garageuppfarten själv och utanför är det jättebra plogat varje dag :-)

Beundrar er som orkar bo framförallt i innerstan i Sthlm.

I Uppsala är det också mycket sämre ju närmare stadskärnan man kommer. Bussar kommer inte ur fläcken och blir proppar i trafiken och stadsbor får som sagt ta sats in och ur snödrivorna för att parkera eller försöka ta sig därifrån.

/Anders
He
198
HenrikJ
320da -11
Lasse, ingenting du förstår dig på.

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Iggeldammsgatan plogad, woop woop!
HenrikJ: vad är det med dig? Hemorrojder?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.