AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.206

Autoläget klimatanläggningen e61

Hi
203
High
XC90 T8 -20
Citroen e-C4x -23
X1 2.0D -15
Nu när det blivit lite kallare tycker jag att AC:n beter sig lite underligt.
När man ställer den på t ex 20 grader så blåser det på som värsta hårfönen till och från även när rätt temperatur har jobbats fram.

Alltså när man kört ett bra tag så går fläkten på väldigt mkt. Jag trodde att den bara skulle puffa ut lite varmluft för att reglera till 20 grader. Istället kör den ganska långa perioder på hög hastighet i fläkten (ca 5 min) för att sedan lugna ned sig. Det spelar oftast ingen roll om man sänker autotempen till t ex 18 grader.

Har jag missat någon inställning i I-driven (har just nu inställt på soft)? Eller är detta normalt?
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Noterade att min beter sig EXAKT likadant idag :)

Jag misstänker den gör det för att hålla imman borta även i softläget, Känner den av luftfuktigheten tro ?
Hi
203
High
XC90 T8 -20
Citroen e-C4x -23
X1 2.0D -15
Undrade precis samma sak alt. att den känner av hur kallt det är ute och därför jobbar hårdare....

Det gick knappt heller att få den att blåsa kallt, även om man satte tempen på lägsta möjligt
Kanske ngn som vet mer
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Kolla vad du har dendär lilla "specialaren" inställd på (menyn där du ställer soft ,.m.. trycker man ut till höger kan man ändra temp i mittenutblåsen..är den på 3 röda kommer den alltid blåsa varmt
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det sitter en fuktsensor bredvid regnsensorn - kan vara därför den skickar in mycket luft för att hålla bilen fri från imma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.