|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bimmerbåjj: Precis som alla andra bilar så drar den betydligt mer i verkligheten än i ett laboratorium... MVH Christofer |
|
| ...och bara på AP - och inte i verkligheten - bryr sig RS6-köparen om förbrukningen... | |
|
självklart köper man inte en prestandabil för förbrukningens skull, däremot så har ju förbrukningen kommit ner rejält på dessa modeller. Min M5 F10 går att köra på 0,8 och jämfört med en M5 E60 är det ju en rejäl förbättring. Känns lite smålustigt med start/stopp på en M5 dessutom... /Anders |
|
|
Jo, tycker det är komiskt hur man desperat letar andra områden att slå Audi på; bara för att den nu rapporteras vara snabbare i acc :) Hur känner du inför fejkljudet då, Anders - förtar det inte litet av upplevelsen? Jag störde mig på detta i F458 nämligen, och då är det ändå ett mekaniskt genererat ljud; dvs semi-artificiellt skulle man kanske kunna kalla det... |
|
|
Jag har så svårt för Audis limpdesign men skönhet sitter som bekant i betraktarens ögon. Men var glada att smak skiljer sig. Om en rödljusracer vore på tapeten skulle jag vänta på Mercedes 3,3s monster. Stor V8 (som låter rätt), mums :-) mvh/ Anders |
|
|
Att nya E63 AMG ska göra 0-100 km/h på 3,3 s tycker jag låter lite väl optimistiskt och eftersom artikeln på Bytbil länkade till en amerikanskt reportage så förmodade jag att det handlar om 0-60 mph, dvs 0-96 km/h och då kändes ett ju lite rimligare. Sagt och gjort, enligt Länk så står det "expect a 0-to-60 time of less than 3.5 seconds". Så då får vi nog lägga på några tiondels-sekunder och jag skulle då tro att det istället för enligt Bytbil handlar om 3,3 s till hundra så blir det iaf 3,5+ s till 100 och det låter ju lite rimligare i mina ögon. /Arvid |
|
|
arvidw; du får läsa faktarutan: PERFORMANCE (C/D EST): Zero to 60 mph: 3.3 sec ...och det utan Performace Package, med ytterligare kusar. Oavsett din skepticism är det svårt att påstå annat, då inte bilen finns för riktigt test än liksom! Och med tanke på vad GT-R presterar (sub 3), är 3.3 sek inte alls otänkbart med rätt låda, 4WD samt lättare vikt än dagens E63 AMG. Men visst - till 96 km/h....så vi säger väl slöa 3.5 sek då :D |
|
|
Ungefär som att det spelar roll om man kommer 0-100 på 4,4 sek eller 3,9 sek... tror det är av underordnad betydelse för gemene man, det är väl bil- och körkänslan i övrigt som avgör valet och där anser jag att M5 still is the king. /Anders |
|
|
0-100 = rödljusrace :-) Hur presteras det i övriga hastighetsintervall? När det skall köras om på motorvägen och konkurrentmärket ligger framför/bakom är det extremt viktigt (för somliga) att komma ifatt / dra ifrån. ;-) mvh/ Anders |
|
|
jo vuxna barn finns det ju ibland gott om :-)...tyvärr... /Anders |
|
|
Sani: läste från iPhonen och missade faktarutan, som jag kanske borde ha letat efter först. Nåväl, vi verkar ju vara överens iaf om att den får svårt att komma under 3,5 s på 0-100 :-). Hur som helst så är det ju garanterat en snabb bil och det ska bli intressant att ta del av officiella siffror sedan... |
|
viobebe |
Jo tack, Med Känsla... Det hade varit roligt att köra om dig med din M5 med en bil som på papperet presterar sämre...tro mig det hade du inte gillat...trots att du säger något annat. Varför slänga upp nästan 1 miljon, när du kan köra lugnt i en 520D istället som väl också har lite körkänsla eller??? |
| Länk | |
|
Just det där med vuxna barn stämmer ju som vanligt väldigt väl in på dig viobebe, orkar inte kommentera mera dina inlägg. Sani, det finns absolut inget att anmärka på ljudet från M5-an. Har aldrig läst något annat heller i biltesterna. /Anders |
|
|
Nu var det iofs inte det jag frågade, ber om ursäkt om jag kanske var litet otydlig då - jag är bara nyfiken på om det stör dig att känna till att ljudet är artificiellt..? Men jag antar det blir ett nej på den frågan då ;) Btw; det där med ljudet (V8TT vs V10) påtalades i många tester när bilen presenterades, lustigt att du missat det! Och visst låter F10;an fortfarande grymt, men subjektivt sett inte lika skönt som V10:an gjorde... Exempelvis: Länk Länk Länk Länk etc. |
|
|
Ang det artificella ljudet så kan jag bara hänföra till min egen upplevelse av ett par dagars åkande i den senaste versionen av F01 750d LCI. jag tyckte ljudet var riktigt trevligt och var positivt överraskad över hur maffigt det lät. Sen när jag lämnade tillbaka bilen fick jag reda på att det var artificiellt och då blev jag faktiskt lite ledsen i ögat om jag ska vara ärlig. Tycker att det ska vara äkta vara helt enkelt. Antar att det kommer mer och mer vilket bara gör att jag gillar mina egna gamla holkar bättre och bättre :-) Niklas Fransosen |
|
|
Det konstgjorda ljudet är ett märkligt tilltag tycker jag.. Tex när man tar med sig en kollega i bilen - efter att man klivit ur, så får man komplimanger kring hur bilen låter. Då ska man svara att det är ett konstgjort ljud (=att du lika gärna kan ha ett V8 ljud från CD eller liknande).. :-/ Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
| Länge sen jag tyckte en Audi var snygg nu (närmast kommer väl när S5 presenterades) men denna har de fått till. Ser riktigt kaxig ut framifrån och även kjolpaketet gör sitt till. DEN kommer märkas i trafiken när den kommer! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.