|
|
|
|---|---|
|
Jag blir tokig! Har toppat upp med över 2 liter koncentrat, ändå fryser skiten efter en stunds körning. Är detta ett vanligt problem på E92? Har aldrig råkat ut för något liknande med mina andra E46:or eller Hondor... /Janne Surf Or Die!!! | |
|
Lustigt att jag råkade läsa detta nu. Har en e90 som jag köpte för några månader sen. Och jag svor över att förra ägaren lagt enbart vatten i behållaren då det varit sommar. Tänkte köra in den i ett inomhusgarage imorgon och sedan tömma hela systemet och fylla på spolarvätska. Får se hur det går! |
|
| Att bara fylla på med koncentrat löser inte problemet om det redan frusit i spolarvätskebehållaren. Det måste tina för att koncentratet ska kunna bland sig med vattnet och öka koncentrationen. | |
|
surfjanne: Vad är blandningen på det som du hade i spolarvätskebehållaren när det frös? Vintertid brukar jag oftast blanda 1:1 (-30) alternativt 1:2 (-18). |
|
| Det är ju elvärmda munstycken så blandningen måste ju Mvh | |
| Om det frusit på grund av dålig koncentration måste ju dels vattnet i tanken tina så att det blandas sedan måste ju även vätskan i slangarna till det eluppvärmda munstycket också tina innan allt fungerar. | |
|
Jepp! Misstänker att det ligger en fin isklump och flyter i behållaren... Är det eluppvärmda munstycken? På min bil? Tack för tips. /J Surf Or Die!!! |
|
| Det borde det vara om bilen är svensksåld, men ett exakt besked fås enbart genom att du lyfter på motorhuven och kollar om det går något el-kablage fram till spolarmunstyckena. | |
| Jag fyller hela burken med koncentrerad spolarvätska då fryser det aldrig ; ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.