|
|
|
|---|---|
|
Som sagt. Vid kallstart går bilen ojämt och dåligt i 10 sek. Sedan en fruktansvärt irriterande sak. Bakluckan sjunker sjukt snabbt nu när det är kallt ute. Någon som har förslag på vad att göra åt dessa problem? | |
| Ja bakluckan är det väl bara att byta gasdämpare på. motorn har jag inget bra svar på. | |
| Läs felkoder.. Glödstiften kanske inte är 100 | |
|
Ok. Ska kolla felkoder. Vad kostar glödstiften och är det svårt att byta? Gasdämparen har jag bytt. Någon annan ide om detta? |
|
|
schmiedmann har för 125:-/styck (sitter ett på varje cylinder) glödstift ärgar ofta fast i blocket vilket kan göra det rätt struligt att byta själv. dessutom finns risken att insug mm måste plockas bort för att komma åt. vet ej hur det ser ut på 525d... nu är jag ju inte säker på att det är det som strular för dig. felkodsläsning kan ge en mer konkret fingervisning. min 320d hostar oxå lite de första sekunderna efter kallstart men inget jag irriterar mig på |
|
|
Kom på att jag faktiskt kollat felkoderna men det fanns inga fel. Den hostar som sagt i 10 sek ca. Stör inte mig så mycket heller men vill helst bara vara säker så att det inte är skadligt för motorn. Det som stör mig mest är dock bakluckan. Har alltså bytt gasdämparen men nu när det är kallt så sjunker snabbt som fan. Någon som vet vad man kan göra? |
|
| Det är ingen annan som har detta problem att luckan sjunker som har tips på vad man kan göra? | |
| Om du har bytt gasdämparen så vetefan.. Fullt med vatten bakom plåten? ;) nä men kanske du kan sätta dit en kraftigare dämpare? | |
| har du vinge på bakluckan? | |
| Vinge? Har inget extra om man säger så! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.