|
|
|
|---|---|
|
DME/DDE -0X1260 (4704) DDE: FRAMMATNINGSTRYCK-ÖVERVAKNING så står det i ISTA (tror jag det hette, kan inget själv om sånt här :) problemet är att bilen ibland inte vill varva ut, som att ha halv gas som mest... har bytt båda pumparna, den i tanken och den under bilen. bytt bränslefilter. kan det vara gasspjället? var sitter det? trodde tidigare att det var nåt slags "limp home" läge som gick i, men eftersom den gör likadant trots att vi nollat bort felkoderna så tror jag att det är nåt mekaniskt... | |
|
problemet hittat !!!!!!!!!! har hittat många trådar om liknande problem när jag sökt på diverse forum, där ts tyvärr inte skrivit vad som var felet efter det lösts... väldigt frustrerande att hitta nån som hade exakt samma fel för 4 år sedan och inse att personen inte skrivit sen vad det var :( lite som att få se den överlägset bästa filmen någonsin och så slår nån j---l av filmen just innan slutet! nåväl, i mitt fall var det iaf bränsletryckssensorn som sitter på bränslefiltret... eller jag hopppas jag inte går händelserna i förväg (har inte varit och kört med bilen ännu, bara tomvarvat i neutralen) men om jag tar bort kontakten på sensorn så varvar bilen iaf som den ska. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Frammatningstrycksensorn sitter väl i filtret den kan vara felaktig ? Inte helt ovanligt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok där hann du före :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.