AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.469

Uppdatering av språk i navigation

He
77
Herkules83
Äger ingen men letar efter en Bmw E91 LCI - Touring
Hej !

Jag ska köpa en Bmw E91 Touring på Fredag ! Navigationen är endast på Engelska och Tyska. Går detta att uppdatera på något smidigt sätt eller är det helt kört ?

He
77
Herkules83
Glömde skriva att bilen inte har hårddisk
He
77
Herkules83
Förlåt för alla information men jag vet inte hur man editerar tidigare inlägg

Bilen är en Bmw E91 Touring från 2009 registrerad 2008-10-06 och har BMW Professional Navigation. När jag pratar med säljaren idag så säger han att navigationen är på engelska eller tyska. Menar säljaren att bilens kartläsning endast gäller dessa språk ? Är bilens hela menysystem uppbyggt på endast engelska och tyska ?

Ringer till min lokal Bmw återförsäljare (Autogruppen Kalmar) och frågar om bilen går att uppdatera eller ej. De frågar då om bilen har hårddisk eller ej. Hur vet jag om den har hårddisk eller ej ? Har försökt att läsa ut detta via BMW Vin men får endast fram följande:

Navigation system Professional
USB/Audio interface

NATIONAL VERSION GERMANY
On-board vehicle literature German

Går det att lösa ?
Visa användare
33
KMSB
320da Touring -09
>Är bilens hela menysystem uppbyggt på endast engelska och tyska ?
Ja, du ändrar enkelt under inställningar till det språk du vill ha. Där finns inte svenska med dock utan det blir väl troligtvis engelska man vill använda.

>Hur vet jag om den har hårddisk eller ej ?
Vet inget spiksäkert sätt men vad jag minns så fick iDriven/navigationen hårddisk iom faceliften av E9x-serien 2009. Så är din tillverkad på sensommaren/hösten 2008 nånstans så har den ej hårddisk.

Enligt min lokala BMW-verkstad så går det inte att läsa in svenskt språkstöd men nån annan här kanske har bättre svar :)
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Hej

Jag tror i-drive reglaget ändrades på bilar med CIC till detta :Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.