|
|
|
|---|---|
|
Så slocknade då hela LED-panelen i vänstra baklucke-lyktan efter att bara ha lyst med tre av fyra sektioner en tid. I nuläget vill jag inte sponsra BMW genom att köpa en ny panel för 1500 - 2000.-, utan tänkte ge mig på att laga den befintliga. Kanske ett mektips vardande? Att jag får såga/skära upp lyktan är jag införstådd med, men vad behöver jag för att limma ihop den igen? Hobbylim? Vidare får jag helt enkelt se vad jag hittar, men om någon redan gett sig på att öppna lyktan får hen gärna dela med sig om sina erfarenheter. | |
|
Rejält överpris, men billigare än ny, Länk |
|
|
Jo, jag har kikat på begagnade också för så lite som 200.-. Men oftast sitter de på bilar som rullat 20-25t mil, så frågan är hur länge de håller när min lagt av innan 12t mil. Jag läste en tråd (som jag inte hittar nu...) där man öppnat panelen och konstaterat att lysdiodernas ben brutits av, troligtvis pga värme/kyla och vibrationer. Så det verkar bara vara en tidsfråga innan det händer. Tyvärr redovisades det inte vilken typ av lysdioder som ersatte eller hur man limmade ihop igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.