AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.875

BMW Mobile Care "erbjudande" bra/dåligt?

har fått hem ett erbjudande om vägassistans, en tilläggsförsäkring eftersom den som ingår vid nyköp har gått ut.... fick ett gäng sådana som ska vara förmånligt om man sumpar nyckeln osv osv.

Nu kom i vart fall detta från BMW originalförsäkring (dvs IF gissar jag?)

272.- ska de ha vilket ligger i nivå med de erbjudanden jag fått från Solid, M och allt vad det heter... här får man tillbaka 200.- i check som man kan använda hos ÅF med...

Men jag funderar på vad försäkringen verkligen tillför, jag har ju helförsäkring på bilen ändå och behövs "släpning" till verkstad vid direkt driftstopp så är väl dock min självrisk 1500.- och här går då denna försäkring in och täcker.... MEN det känns som en väldigt låg nivå , jag funderar på t.ex. vägassistansdelen "...Skulle du behöva anlita assistans lokalt, skickar vi omedelbart ut en BMW kundservicebil.... Vi står dessutom för kostnaden upp till 1000.-"

För 1000.- rullar väl en aukt BMW servicebil inte utanför grindarna en gång... eller menar man kanske 1000.- utöver utryckning?

Har någon erfarenhet av dessa typer av försäkring tas det gärna emot.

Jag har aldrig någonsin fått driftstopp i nån bil, men för några år sedan hade jag glömt läslampan på i bilen på arlanda långtidsp t.ex. sådana tillfällen kan det ju så klart bli...

input?
Pi
96
PinnenX
325i-05
Jag blev stående häromåret med en haverad vattenpump. Ringde Bmw Mobile care o det tog inte lång stund förrän en bärgare var på plats. Var bara att hoppa in o åka med till närmsta BMW-verkstad där det stod en kostnadsfri lånebil/hyrbil o väntade på mig.Sunma summarum kostade det här kalaset 0 kr för mig, att det sen kostade 10.00 att byta vattenpumpen är ju en helt annan o inte lika rolig historia....

Som du förstår har jag bara positiva saker att säga om BMW Mobile Care :) Hur det funkar med andra liknande vägassistensförsäkringar har jag ingen erfarenhet av
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har den här tilläggsförsäkringen. Haveri på min bil idag, se tråd om lysande temperaturmätare. Efter ett samtal till BMW Originalförsäkringar är dealen att de skickar en bärgare som tar bilen till valfri verkstad och levererar hem en hyrbil senast tidigt i morgon bitti, tjänsterna ingår i försäkringen. Vill minnas att jag betalade något liknande som TS, hyggligt väl investerad pluring :)
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag som ändå tänkt köpa lite reservdelar nappade direkt.

Kan recensera lite själv nu då....

Bilen blev idag överhettad efter 1 km, så fort jag stannade gick tempmätaren direkt ner på normal nivå för att nästan direkt slå i taket.... Den flacka upp och ner.

Fick ringa mobile care idag, svarade direkt och fick snabb hjälp per telefon med tekniker som sa att det bara var att bärga bilen till verkstad.... Får se om det blir dyrt. Fick vänta snudd på två timmar på bärgaren (2 mil utanför Norrköping) men väl på plats hade han med sig en X1 20d xdrive med AT. Lämna bilen och tog min, BMW mobile care löste den biten mkt bra - är idag mkt glad att jag hade detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.