|
|
|
|---|---|
|
Oerhört intressant länk! Hur många av er har sett en Z18 förut? Eller en Z22, en Z13 eller en E1 Turbo? För att inte tala om M10:an.... Mumma! Länk Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 | |
|
Kommer BMW's nya 5-serie verkligen att se ut så här i baken så blir det nog inget värdetapp för E39... Länk roadZter |
|
| Blir det så så är 5 serien död, men jag tror att den blir att se annorlunda ut....peppar peppar | |
|
Nä usch och fy.... BMW TAPPAR............. Det börjar ju likna helt vanliga bilar..... |
|
|
Är det Chris B's 'mästerverk'? Eller ska man kanske säga mästervärk... fy... 5 serien var ju gräslig. *Best Man Wins* |
|
|
Jag såg skisser på en ny 5-serie (E60), den hade snyggare bakdel. Skisserna fanns i den australienska tidningen Motor. - Nobody is perfect, but my car is - MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541 |
|
|
Den röda är bedrövlig (maskerad?) men den silverfärgade är OK... Glöm inte att kolla alla 18 sidor! Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
BMW bilarna blir verkligen fulare för varje år! Vad vad det nu det hette: "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den." Jovisst! Leder den rakt åt skogen!! Mercedes blir bara snyggare men BMW fulare! *Suck* //Henrik //Kungen Af Malmö |
|
| 5-serien front-wheel-drive!!!!!!!!!!!agh panik!!!!%&%&%" | |
|
Hallå, lugna er pojkar och flickor. Jag tillhör de (minoriteten?) som gillar den ovana men nyskapande designen som börjat med nya sjuan mfl. Håller med om att skisserna på E60 i länken ovan inte är några höjdare men de verkar vara ganska taffliga gissningar. Har sett båda i olika sammanhang tidigare (tidningar och på webben) och inte mycket talar för att de ligger nära sanningen. AMS har både i tyska och svenska upplagan haft andra bilder som jag tror ligger närmare sanningen; de är dessutom riktigt aptitliga. Var skriver jag under... Min egen uppfattning är att den enda BMW-modell (nuvarande eller aviserad) som inte håller måttet är X5. Den känns bara fel - BMW-former uppblåsta till oigenkännlighet - men så är jag också vädligt skeptisk till SUVar i största allmänhet. (Nu kommer trettielva inlägg med protester, men det får jag leva med). Samtidigt kan ingen biltillverkare avstå från dessa missfoster eftersom SUVmarknaden i USA är gigantisk. Se bara på Porsche Cayenne. Boxster meets SL-buss. Kapitalismen är rättvis och effektiv, men vem sa att den måste vara vacker också? My Bimmer is my mistress |
|
| Jo, jag kommer ihåg när e36 presenterades. Det var allmänna kräkkommentarer överallt: för stor njure, ej separata dubbelglas, utslätad design osv. Nu verkar ju alla tycka att den är skitsnygg! Det är väl så att omgivningen behöver vänja sig och e 36 och 39 är ju trots allt tidlösare än de flesta bilar på dagens marknad, kanske blir nya 7-seien det också. Intressant att du skriver om Cayenne som jag tror i höst kan bli en riktig x5-killer: Det är inte speciellt många i suv-klassen som är märkestrogna, och x5 är väl i stort en succé mest för att den ger helt rätt image: suv med prestanda och ett prestigemärke. Nu kommer porsche med än mer prestige och prestanda och tydligen till ungefär samma pris. Den är tydligen större, snabbare och starkare än x5 och skall ligga på ung 560 tkr ( 4,5 v8 på 340 hk och 420 nm och 7,2 s till 100) Vill man pynta 940 tkr så får man ett biturbomonster på 450 hk och 620 nm och 5,6 s till 100. Jag tror att det blir en veritabel byteskarusell på östermalm då man här får chansen att inte ha samma suv som grannen och dessutom lite mer prestige. De som funderar på en beg x5 är väl vinnarna då begpriserna för dessa lär justeras nedåt. Det är väl inte omöjligt att nypriserna får justeras om det visar sig att cayenne är en bra bil för samma peng som en x5:a. Apropå design ser väl cayennen mest ut som en övergödd mini, dvs ett missfoster i porschefamiljen. | |
|
BMW använder Z för att namnge sina interna konceptbilar. Därför finns det många "Z-bilar" på sidan... Flera av bilderna på nya 5-serien är gamla och visar inte hur den färdiga bilen kommer att se ut. /Fredrik |
|
|
Grupptryck vinner.... Om ett stort bilföretag vill ha ett så kallat tidsmonopol som Chrysler Jeep t.ex hade med Cherooke... Gör en massiv annons/marknadskampanj när de märker att försäljningen ökar något...(Vi snackar miljarder i annonskostnader) Fem år senare vill alla ha en suv (jeep)....... Samma sak med silver den är inte snygg bara det att något märke gjorde 100,000 bilar i samma fär på spekulation, och massiv annons kampanj enda märket med den färgen i tre månader (tidsmonopol... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.