|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om denna 65816905133 på Länk passar på min 530 E39 årsmodell 01. | |
| Den passar. | |
|
Tack för svaret. Blev en BMW original för 375:-. Lite bråttom du kupen inte blev riktigt varm. Utetemp visade +49,5 grader när det var -12 grader. Måste väl hänga ihop på nåt sätt det där. Nu funkar det som det ska igen. |
|
|
Kupévärmen styrs av en givare som känner av tempen inne i kupén. Givaren sitter bakom de två små gallren i klimatpanelen i mittkonsolen. Det sitter en liten fläkt därinne med som cirkulerar luften. Kan vara idé att kolla att den funkar och suga med en dammsugare och göra rent innanför gallren. Sedan skall man inte lägga pälsmössan eller Lovikka-vantarna mellan panelen och växelspaken, för då får man fel signaler till regleringen ;) |
|
|
Tack för infon. Men efter att jag bytt utetempgivaren funkar det som det ska igen. Kanske bara inbillning men jag upplever det så. Hade satt kupetempen på 25+ men kom bara ljummen luft. Nu efter bytet har jag kupetemp satt på 20+ och det blir varmt och skönt. |
|
| Bläddrade lite bland gamla inlägg och det verkar som om fler har upplevt att yttertempgivaren ger input på klimatanläggningen. Det vanliga felet brukar vara kabelbrott och att den visar -40 grader. Men om din visade maxtemp. så kanske den istället var internt kortsluten. | |
|
Stämmer nog. Var en spricka i den så det har säkert gått fukt i den. Nåja, nu lirar det igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.