|
|
|
|---|---|
|
På min e 46 320 -99 har jag ASC. Den fungerar utmärkt när man kör, men är helt kass vid de flesta starter. Är det lite halt kanske lite modd vid start känns det som att ena hjulet får full broms och det andra försöker driva. Det går inte att köra utan att koppla ur asc. Känslan jag får är att asc griper in för snabbt, alternativt för kraftigt. På min 740 e38 -95 som jag haft tidigare var det aldrig detta problem. Går det att justera vi ngn databox eller vad kan det vara?? Hälsningar Mikael.T | |
|
Tror inte du kan justera känsligheten. Men det kan vara en av dina ABS givare som strular/spökar. Givaren kan vara så igen begad med skit och nu när kylan kommit med snö osv, så strular den för dig. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är två helt skilda system på en 95a och en 99 så jag förstår att du märker skillnaden. på en 99 är det ett digitalisterat system på en 95 en ställmotor med vajer som reglerar ASC spjället och tillsammans med automatlåda blir det ett betydligt trevligare och följsammare system. På en 99 klipper det av betydligt snabbare så att det nästan tar tvärstopp vilket inte är så trevligt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.