|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 535D där stolsvärmen nu slutat fungera helt i själva stolen. Blir endast varmt i ryggen! Någon som har någon ide? Byta hela stolen eller går det att reparera enbart själva värmeslingan? | |
|
Många sätter i knät i stoldynan o de är ju inte så bra,när man städar o donar i bilen. Är rätt vanligt att det går sönder då. Själva slingerna är rätt känsliga för det. Visst går det o byta,men ett himla jobb. Så jag rekomenderar o leja bort det eller klippa en fungerande stol på skroten. |
|
| Det kan inte vara så enkelt att du har kommit åt inställningarna i i-driven? | |
|
Ja då har han verkligen turen på sin sida. Får hoppas på det då är ju saken löst hehe. |
|
|
Tack för era svar! Nej inställningarna står som dom skall i idriven på stolen. dvs 50% dyna och 50% ryggstöd. Lär inte vara allt för lätt att hitta en komfortstol i "Portland Brown" Länk // Emil |
|
|
Men du kan plocka ur slingan från den andra stolen. Behöver ju inte va comfort stol för det. |
|
|
Men mitt råd är o ta reda på vad en ny slinga kostar + montage. Kanske går o laga den med,den gamla. Lycka till i alla fall. |
|
|
Vet inte hur det är på e60 men hade samma problem fast i min e39a när jag köpte den, men fick det på åtgärdat på garantin av bilhandlaren. Eftersom jag har skinnklädsel fick de byta hela sittdynan mot en ny, slingorna ska visst vara fastsydda i lädret. gick på 7000:- Länk |
|
| Det går att byta bara slingorna men det är en massa jobb. (Det var en modd av värmeslingorna i E60/61 då de kunde ta eld.) | |
|
De var dom med tygstolar standard Har också hört det. Vilken årsm de va kommer jag ej ihåg. |
|
| Jag hade exakt samma problem. Fick det fixat på garanti. De bytte ut hela sittdelen på sätet. Trots detta sa det att det var en hel dags arbete. Jag tror att detta skulle ha kostat ca 8000kr om jag hade fått betala. Det går säkert att sy upp allt och använda samma läder men tror att det är ett enormt arbete. Hur du än gör tror jag att det blir mkt jobb. Lycka till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.