|
|
|
|---|---|
|
ja det blev 12minus i finland och bilen startade ej.. vet ej vad bränsle jag har i eftersom jag tankat för 2 veckor sedan och inte använt bilen.. det är väldigt lite bränsle står 50km kvar och den gick igång får några minuter och stannade laddar nu batteri samtidigt som jag har bilen under plast och en värmeblåsare nu har tempen vart nere mot minus 20 under dagen nu är det dock bara minus 12 och motorn känns inte kall längre när byggfläkten på 9kw stått på 3h var sitter bränslefiltret? BMW 740D från 2003 kan man putsa det vill ha igång den så jag kan åka tanka och få den lite uppvärmd | |
|
Om du inte vet var bränslefiltretsitter, liksom jag. Försök att följa bränsleledning från tank till motor! Förr satt bränslefiltret lätt tillgängligt i motorrummet på dieselbilar eftersom det skulle servas oftare än på bensinare. När du rengjort filtret slå då iantifrysmedel för diesel eller en skvätt bensin i tanken för att lösa upp ev paraffin. Vinterdiesel brukar annars inehålla lite fotogen för att förhindra paraffinutfällningen. Men en slurk bensin är ett gammalt bussförarknep.Lycka till./ Vedbodtrimmarn. mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.