|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte för ett tag sedan ett 50w xenonkit från xenonkungen. Köpte ett som är gjort för canbus så man ska slippa felkoder. Men det fungerande inte utan fick felkod å bilen stänger av helljuset av sig själv eftersom den tror att lampan inte fungerar. Köpte sedan en canbus cannceller från samma företag för efter lite kikande stog det att det kunde behövas till E90/E91. Det blev bättre så istället för att felkoden kom efter 10 sek dröjjer det 1 min men det fungerar fortfrande inte. Så min fråga är det någon som har lyckats konvertera till xenon utan att få några felkoder från bilen. Och i så fall vart har ni köpt och vad. | |
|
Jag brukar köpa hos Xenonkungen och har alltid fått hjälp av dem med kit som passar, så fråga dem i första hand. Jag har bara bixenon på min e93:a så där finns inget helljus att konvertera, men på flera andra modeller ar jag gjort det.. BMW CS #5206 |
|
|
Lite sök på AP borde givit vägledning. Byt till 35W-kit inkl "canbus-grej" så ska det nog gå bättre.Vad jag vet finns inget 50W som funkar till E90 05-07. |
|
| Jag va i kontakt med xenonkungen där jag köpte grejerna, testade tillåmed extern/extra jord utan framgång. Det kanske är så att det inte fungerar med 50w . Nåja xenonkitet är rettunerat på öppet köp så nu blir det vanliga halogen av bra kvalité istället. alltid nått. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.