|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på e30, inte enbart som vinterbil utan mer för att den är en sån skön klassiker. Har aldrig ägt nån, och trodde det skulle drälla av dem när jag blev intresserad men icke! 325or begärs ju makalösa summor, men även 318is och 320 kostar en del. 316 och 318 finns endel, men de är inte intressanta. Ej heller automat, iX eller turbokonverterade/utbytt motor. Min fråga hursomhelst: Är det på grund av att alla går som vinterbil nu som de är så ovanliga? Kommer det dyka upp fler till våren, när folk bösat ner dem så att säga? Tar gärna emot tips för övrigt =) mvh //Patrik | |
| Många har nog rostat bort. | |
|
Vet precis vad du menar! Även jag letade länge efter en fin e30 men hittade aldrig någon vettig. Det finns tyvärr inte många fina kvar och dom som är fina kräver folk alldeles för mycket pengar för, tråkigt då jag verkligen vill äga en e30.. Det fick bli en fin e36 325i Coupé istället, fick den nästan för billigt så var inte mycket att fundera på :) |
|
| Det finns många fina e36:or ute för struntsummor men just e30 verkar vara svåra att hitta i fint skick, du borde även räkna bort 320 modellen, en otroligt trött motor som slukar mängder med soppa sett till prestanda, priserna varierar mycket beroende på vilken kaross du väljer, jag själv föredrar touringmodellerna och dom går att hitta billigt och äf ofta i mycket bättre skick enligt min erfarenhet, men för 30.000kr borde du få en rätt vettig bil, fina e30 är ju ofta entusiastägda och dom gossarna vill ha betalt för sina bilar, | |
|
Du får leta i Tyskland där jag direkt hittar två stycken intressanta 325i för strax under €2000 en Touring med sportstolar och en 4-d båda ser vettiga ut. Länk Länk Stephan |
|
|
Jag skulle inte räkna bort 320. Det dyker upp fina ex av dem ibland. Visst det är inte nån jätteskojjig motor i den men ska man ha den mer som finåkarbil så gör det väl inte så mycket. Det sköna ljudet från sexan finns ju där i alla fall. :-) ///BMW - Was sonst! |
|
|
E36or verkar av nån anledning ligga lägre i pris, även om man får mer prestanda. Men det är mer än bara prestanda jag är ute efter, annars hade jag köpt e36 325 eller 328. Har haft en e36 316 innan, charmig den med, men e30 är helt klart mer kult! Men om rätt e36 dyker upp så kan det va intressant det med. E30 har en viss charm, och som BMW entusiast (om man kan kalla det så) så är det en bil man nån gång måste äga =) Kan tänka mej både 2/4/5 dörrars, det spelar ingen roll, men cab går bort. 320 må vara törstig, men kvar finns det sköna m20 vrålet, som JohanE nämde =) Får citera min kompis: En BMW är som en slips, man måste ha minst en! |
|
| Tack för tipset förresten Stephan, men att åka till Tyskland för o hämta bil är inte aktuellt =) | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Mazda MX-30 -22 |
E30 är kult, köpte min första 1990, en ny 318is med M42 motor. Sedan har det blivit 2st 320, idag står det en 316 touring från 94 som gått 5500 mil med bara två ägare. Den lär finnas kvar i garaget i många år. |
|
många fina exemplar av 325 mtech2 gick till polen från tyskland.annars hade jag kollat med polen det finns dom som ordnar hem bilar till än mot tillägg. e36 var för dyr därför gick många till polen förr har själv sett många i somras där till salu när jag var i polen. |
|
| Vart bor du? Jag har en 320i Touring -89 med 14000 mil på mätaren som jag tänkte lägga ut på annons snart. Dock obesiktigad och avställd. Men fin i karossen, sportstolar, svart innertak m.m. | |
|
Det är så synd att fina E30 är så sällsynta. På 80-talet drällde det av dem och de var löjligt prisvärda i slutet av 90-talet när jag började leta bil. De som inte rostat bort har antingen använts som busbil eller spökats ut med mer eller mindre smakfull styling vid det här laget :-( Ångrar bittert att jag inte klippte till på en fin originalare 325i som jag kunde få för 25kkr. Eller en fin M3 -88 för 70kkr (år 2000). Hade varit en bättre investering än aktier med facit i hand... Tror nog också du får kika utomlands - men klippens tid är förbi då E30 är kult i Tyskland. |
|
|
Varför inte köpa en 320iS-88 med 12700mil för 65tkr bör vara rostfri i och med att den finns i Italien Länk kanske inget för pablo för Italien är ju ännu längre bort än Tyskland men någon annan? Kristoffer; 70tkr för en M3 E30 var ju löjligt billigt, det gäller väl att förstå vad som är lika mycket fynd idag som den var för 12år sedan. Stephan |
|
| Jodå, fanns ett par M3 E30 som gick för 70-80kkr kring milleniumskiftet, skicket föreföll vara helt OK, dvs fint originalskick. Tyvärr hade jag inte ekonomin att köpa och äga en sådan bil vid tillfället. Priserna har ju åkt raket sedan dess men det gäller också fina E30 325 med M-tech. | |
|
Jag bor i Falköping, alltså det är en bra bit ifrån Skåne =/ Har du löst problemet med dunkandet i drivlinan? Vad är det för skicka på bilen överlag? |
|
|
Nej, det är inte fixat. Jag har bytt hardy, lagret i mitten av kardan samt drivaxel. Det som är kvar att byta är väl hjullagret. Sen vette fan alltså. Bodde i Skövde fram till i våras. :) Skicka PM om det är intressant, bilen går att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.