AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.544

Vajer till dörr gått av.

La
55
Larusso
BMW 523i Touring -98 E39
Hallå

I dessa frusna tider skulle jag öppna förardörren från insidan. Drog i handtaget och vajern gick av precis vid kroken som sitter i handtagets insida.

Är det någon som har tips på hur man kan åtgärda detta? Eller var jag kan köpa ny vajer? Eller bara någon som kan ge mig rätt sökord till Schmiedmann eller liknande.

/ Jonas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Här har du hela reservdelskatalogen - knappa in dina sista sju siffror i chassinummret så får du upp exakt rätt delar till din bil.
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

råkade själv ut för samma sak för några år sedan. Vad jag minns så skrev jag ett inlägg om detta. Sök i forumet så finner du säkert en tråd om detta...
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Här är tråden: Länk

Det hände precis samma sak för mig för några månader sedan.
Jag skulle kliva ur bilen och hörde ett klonk (eller hur det lät) så var handtaget helt slappt på insidan.
Fick veva ner rutan och öppna utifrån för att komma ut.
vajern köpte jag på bmw för någon hundring.
montera gör man genom att demontera dörrsidan, airbagen och lyfta lite på skumgummit innanför dörrsidan av åtkomlighetsskäl
jag vågade dock inte koppla ut aribagen eller lägga den någonstans pg av explosionsrisken så en kompis var snäll o höll i den under tiden som jag pillade loss den gamla vajern och petade dit den nya.
totalt tog det nog 35-40 minuter.

så har du inte allt för central tumme i handen eller falukorvs fingrar så löser det nog sig =).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.