|
|
|
|---|---|
|
Den automatiska bakluckan fungerar precis som vanligt förutom en funktion. Den går plötsligt inte längre att stänga via knappen under till på kanten av luckan. Kan det vara en säkring, kabelbrott (har lagat detta tidigare ca 2 år sedan) eller vad kan det bero på? Vet ej var jag ska börja felsöka, någon som har en idé. Tacksam för hjälp! | |
| Okej, utgå från att det är kabelbrott eftersom jag testade med knappen för varningsblinker utan resultat. Är det någon som vet i vilken av gångjärnen jag ska börja leta. På högersidan går spolarvätska m.m. via gångjärn. I höger gångjärn på vänster sida går en del funktioner för att öppna shoppinglucka samt värme till bakruta. I vilket gångjärn bör jag leta? | |
|
Vad säger ni? Det väl mest logiskt att leta efter kabelbrott för stängfunktionen på högra sidan, i höger gångjärn som bilden på följande länk beskriver: Länk Återkommer med mer info efter undersökning! |
|
|
Då skulle jag börja leta där Låter som mest logist. |
|
| Jaha, det var inga brott där.Såg hur fint ut som helst. De måste kabelstammen när bakluckan byttes på garantin. Får ringa BMW och fråga i morgon. Andra förslag på vad det kan vara? | |
|
Inget verkstadsbesök ännu men den som söker han hittar. Vill bidra med ett tips som jag ännu inte försökt mig på men som förmodligen kommer ske väldigt snart. Saxat från en annan tråd: Länk <i>MetalHead Min knapp på kanten lade av helt för mig, men river du insidan på luckan så kan du "tjuva" ström från knappen som sitter på utsidan.. Knappen som sitter på utsidan har fyra sladdar och tar du dom två i mitten och kopplar till din knapp som sitter på kanten så funkar det klockrent... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas om du river ner plasten på insidan så ser du vart kontaktens sladdar sitter, jag skalade bara av plasten lite och lödde dit nya sladdar som gick ner till kontakten.. Om du inte vill klippa bönder sladdarna som idag går till kontakten på sidan så köp en ny på bmw den kostade mig ca 40kr då sitter det kablar i den som räcker till kontakten som du ska "tjäla" ifrån.. Hoppas du fattar, alltid lättare när man gjort det själv :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas Andreas Johnsson Tänkte bara höra av mej att din lösning på problemet med stängningsknappen fungerade alldeles utmärkt. Räckte med att "tjuvkoppla" plus-sladden eftersom lampan lyste i knappen så jorden var ok. Enkel och snabb åtgärd på ett väldigt irriterande fel! <i/> Om någon (eller författarna) vill förtydliga beskrivningen ytterligare så vore jag väldigt tacksam? Det borde finnas en översiktsbild någonstans på vilka kablar som går i vilka gångjärn. |
|
| Är det någon som vet ifall man kan se sådana här elektronikfel i BMW diagnosverktyg? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.