|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har nyss skaffat mig en bmw e46 318i touring 2001. Då när jag hämtade den så testa jag aldrig DSC funktionen :(. Varken anti-spinn eller anti-sladd fungerar ( var rätt så mycket snö imorse ) Trycker jag på knappen så tänds ingen lampa i instrumenteringen. Har kollat alla säkringar i handsfacket och alla är hela,Finns det flera ? och vart sitter reläna till DSC grejen. Alla tips mottages ! Tack på förhand | |
| Står det ASC eller DSC på knappen? | |
|
Det står DSC. MVH |
|
| Okej. Vanligtvis brukar det lysa varningslampor i instrumentklustret, för att påtala ett fel, om DSC är ur funktion. Har du lkontrollerat om det finns några felkoder? | |
|
Känns spontant som säljaren gjort en fuling och plockat bort lampan i instrumentklustret. Har du köpt bilen privat eller från handlare? Hur länge sedan var det du köpte bilen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaren, jag får inte upp några fel koder alls. Jag köpte bilen privat utav en äldre dam, så hon kan inte ha gjort det och inte hennes karl då han verkar bara lämna in bilen så fort den ska bytas olja eller ja i stort sett allt. Köpte den för ca 5 dagar sen. Mvh |
|
|
Vet du vilken verkstad de lämnat in bilen till? Det kan ju vara så illa att de sagt till verkstaden att ta bort lampan istället för att laga bilen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Inte en aning, pratade nyss med hennes gubbe och han hade ingen aning om det. Han trodde att. Det var förra. Ägaren. Före. Dom alltså. Skriver i från mobilen blir lite konstigt har jag märkt :p | |
|
Jag antar att du har hållt inne knappen ett par sekunder? Inte bara tryckt "av/på". Om du bara sätter på tändningen i andra läget utan att starta bilen lyser det en gul lampa mellan hastighet/varvräknaren? /Martin |
|
| Nej jag håller den intryck i minst 5 sekunder, och ingen lampa lyser när jag vrider på tändningen. Men borde väl fått upp en fel kod. Har varit ut till ett ställe som heter Trans bilservice och hans diagnos grejer såg lite mer avancerad ut än vad de jag har, men inte ens den hittade något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.