AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
17.907

Hur mycket är denna 530d E60 värd tycker Ni?

Sida 7 av 8
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Antog att du menade så, men jag vet inte om jag håller med.

Antingen har den körts av någon som förmånsbil/tjänstebil och då är det ju lika vilken annan person som helst. Mellanchef på BMW eller på RWE/Bayer, de kör ju i samma trafik.

Men har den gått som lånebil på någon BMW avdelning så har den ju kanske lånats ut til diverse som inte brytt sig mer än vad folk normalt bryr sig om hyrbilar/lånebilar. Kanske har den någon gång lånats ut som provkörningsbil/pressbil eller så var det en demobil på BMW i München. Någon har kanske lånat den på kvällen och uträttat lite ärenden på IKEA osv.

Mest troligt är nog att någon brukat den som sin egen och jobbar på BMW, men risken är ändå större, tycker jag, jämfört med om en på Bayer haft den. Bilföretag brukar ju mer än andra företag ha det som en indirekt låneförmån att det finns lite bilar som är lätta att låna för allt möjligt, i tjänst som privat.

aousio
BMW 535D -09
Nu är det omröstning som gäller

#1 535d
#2 525d

Varsågoda!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
aousio: Jag tycker att du har fått massor av info, nu är det upp till dig att välja.

Sen tycker jag att det borde vara ganska klart?
-525an tar ej inbyte.
-535an har du fått ett ok inbytespris på (handlaren har haft bilen ute i några få dagar, så kan du få ner den ytterligare 9k - så är det bra. Men börja med att bjuda 215k i mellan)

En sak när det gäller bilaffärer, är att inte blanda in för många parter - varje person som läser den här tråden, ökar risken för att fler mailar på de bilar du är intresserad av.
Ju mer mail säljaren får, desto snålare blir han på prutet.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Tack alla!
Jag har bestämt mig!
Återkommer sen!
Ja du var mig en riktig pajas, ursäkta ordvalet. Redan igår hade du ju fått väldigt bra tips.

/Anders
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Nästan klart!
Håller för övrigt helt med Andreas ovan om att skulle jag finna en "juvel" på Blocket inte skulle jag då dela med mig av denna till ett stort forum med många läsare där kanske någon annan också blir intresserad av samma objekt :) Men det är ändå intressant med dessa trådar då det visar lite hur bilköpare tänker och man lär sig mycket av varje tråd!

/Anders
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Jag kanske litar för mycket på folk, men tycker att fått bra tips av Er alla...Ångrar mig inte..
Förlurade säkert den fullutrustade 525d, men detta är första gången jag köper en dyr bil!

Om några timmar så tror jag att affären närmar sig sitt slut!
hoppas det går bra! lycka till!

/Anders
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Så här är det

Min bil+ 217tkr+premium selection garanti i 1 år + 3,95 ränta på lånet + en full tank diesel!
Leverans i början på nästa vecka!

Rätt nöjd måste jag säga
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Alltså 535:an
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Glöm inte "prova på" försäkringen.

Ta dealen.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Nej precis, har fått på min gamla 3-serie när jag tog lån på BMW finans
det var väl bra, bara att ta som sagt, så blir du av med din bil till ett mkt bra pris och får en fin nyare till juste mellanpris. Sen ingick väl även vinterdäcken antar jag som är på bilen på bilden. Bara tuta och köra :-)

/Anders
Håller med, hade i detta läget inte tvekat en sekund på 535:an. Den är en helt annan upplevelse än en 525d. Tror du kommer bli riktigt nöjd!
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Precis vinterdäck medföljer. De som syns på bilderna.
Det ska bli spännande att ha en ordentlig sexa 580 nm :D
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Leveransen blir på måndag. Fick även 2år/5000 fri service + Full tank diesel på vägen hem :-D Allting än så länge bra!
grattis, det blir nog kanon ska du se :-)

/Anders
Karl-Hilding
Det blir en lååååååååååååång lörd-sönd.
Grattis till ett val med hjärta!
fredde 7
Hej!
skriv gärna vad du tycker E39 vs E60??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.