|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
han vore ju dum om han inte tog det om han själv lagt ett pris endast 9tkr ifrån dig, han borde bli glad så att han kan ta tag i att försöka sälja nästa objekt. Inte så många som har tid och lust att köpa bilar i december i snöstormarnas tider och juletider. /Anders |
|
|
Så tänkte jag oxå!! Men tycker ni att 220tkr + min bil som jag tror kan sälja för kanske 75ktkr, är rimligt??? |
|
|
Din bil är åtta år gammal och jag tror inte värdet ligger högre än 75´ snarare under och du slipper ju besväret med att försöka sälja den samt du kanske behöver dessa pengar för att finansiera köpet av den andra? Normalt får du förstås mera om du säljer bilen själv än byter in den men du skall då även ställa det emot insatsen av arbete, tid mm. Alternativt så bjuder du 215´ för att känna lite på säljaren. /Anders |
|
| Ok menar du att buda 215 är bättre strategi? Förklara gärna!! | |
| Vad tror Ni utifrån utrustningen denna bil kostade som ny? 600-650tkr? | |
|
Bjuder du 215 och han 229 så har du ex vis lite lättare att mötas på halva vägen och komma nära de 220 som du är villig att betala o säljaren känner ändå att han fick upp dig från 215 till 220-222, en vanlig taktik när man gör affärer i allmänhet. /Anders |
|
|
Med tanke på hur trögsålda E39 Touring är hade jag inte tvekat en sekund om du blir erbjuden 70-75 i inbyte. |
|
|
Länk den då? Säljaren ville inte byte utan bara sälja! |
|
|
aousio>>När jag skrev begagnatguiden till E6X så gjorde jag en förenklat utrustningslista med priser för att kunna uppskatta vad bilen kostade som ny. Kolla sidan fyra på denna Länk |
|
| Tack melzen.. Den kostade som f...n när den såldes ny! | |
|
Bilen ovan 525d -09 har en trevlig utrustningsnivå! Hur svårt kan det vara att sälja min??? E39 är ingen bristvara längre känns det som! |
|
| Har kollat med transportstyrelsen om BXG229 525d-09. Tydligen har BMW Sverige tagit hit bilen efter 5 månader..Bilen rullade i Tyskland. Frågan är om den gjorde det av Privatperson eller BMW Germany! | |
|
Av de två, finns det någon du föredrar mer än någon annan? __________ Mvh Grelle |
|
|
aousio, nu är jag inte riktigt med när du skriver att säljaren bara ville sälja och inte ta inbyte, gällde det den blå 535d? Du skrev ju igår att du fick ett mellanpris på den? /Anders |
|
|
Med känsla, det måste väl gälla bilen som det länkas till i samma inlägg? __________ Mvh Grelle |
|
|
BXG229 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S302A ALARMANLAGE Alarm system S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Soft-Close-Automatic doors S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Green windscreen, green shade band S386A DACHRELING Roof railing S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip Code Description (interface) Description (EPC) S441A RAUCHERPAKET Smoker package S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interior trim finishers black high-gloss S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S563A LICHTPAKET Light package S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet, preparations Code Description (interface) Description (EPC) S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Expanded BMW Online Information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control for Teleservices S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite Code Description (interface) Description (EPC) P7MFA EDITION SPORT Sports Edition P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S8S6A VORVERKAUFT FUER EXPORT Pre-specified for export S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection |
|
|
Precis, privatpersonen (525d) ville inte byta utan bara sälja rakt av! Schyssta utrustningsnivå på 525d:an.. + trögt med (min bil) bilförsäljning+ ingen garanti? Dock lägre miltal men svagare motor. Beslutångest! |
|
|
Jag förstår att han inte vill byta. Troligtvis ska han köpa en nyare bil och ta din i inbyte ger honom bara ett problem han just nu är utan. Om man tar bilar i inbyte så ska de vara lättsålda och man ska vara en skicklig försäljare/gilla att sälja bilar. Men oftast tycker ju många att det är nog jobbigt att sälja sin egen och de som vill byta har ofta svårsålda modeller. Aousio, spelar det någon roll vem som ägde den de första 6 mån i Tyskland? Känns det bättre om BMW ägde den? __________ Mvh Grelle |
|
|
Nej det vet jag inte om vem som ägde bilen då.. Känns bättre (mentalt) att BMW i Tyskland gjorde det.. Förklaring: Skrev fel med "inbyte" syftade jag på byte med privatpersonen 525d -09 som finns i länken ovan! |
|
|
BMW Sverige tar in många lätt begagnade BMW från Tyskland och säljer dem sedan som Premium Selection med Fri Service och vagnskadegaranti som en svensksåld. Finns helt enkelt inte tillräckligt med begagnade 1-2års bilar i Sverige... Jag blir inte riktigt klok på hur du tänker - jag skulle gått all-in på den blå om det nu är den som känns bäst. Kan handlaren dessutom ta din E39 i inbyte är det liksom inget att snacka om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.