AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
17.908

Hur mycket är denna 530d E60 värd tycker Ni?

Sida 4 av 8
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Helst ska det vara kombi ja..
M-sport att föredra absolut..

Tyvärr är köp av bil där pengar begränsar köparen är en pina! Det blir en kompromiss oavsett...

Jag tittar hela tiden.. Tackar alla för hjälpen!
Det är bara att fortsätta leta..
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag ska sälja min 535d M-sport facelift om du är intresserad av en sådan.
Den har det mesta i utrustning. Skicka p.m i.s.f

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
aousio@hotmail.com

Var tycker ni om priset?
Älskar färgen, måste jag säga!!!
Länk
Men vilken är din budget? Lättare att hjälpa dig om man vet förutsättningarna.

/Anders
ausio; Hyfsad utrustning med night vision och head up som godbitar. Personligen tycker jag den är för dyr för vad den ger i och med att den saknar viktiga saker som automatiskt avbländbara/infällbara ytterspeglar, gardiner (framför allt den till bakrutan) och har inget extra extra som comfort access, soft close och det som jag verkligen går igång på; aktiv farthållare stop & go. Trist med manuell dragkrok pga M-paket. Så ner ca 30tkr.

Obs det är vad jag tycker och vad jag hade bjudit om man kan stå ut med bristerna.

Stephan
Joystickautomaten kom vid faceliften på alla modeller utom 520d pga att den fick vänta tills 177hk ersatte den gamla motorn.

Stephan
För en gångs skull håller jag inte riktigt med Stephan den här gången :) dvs på utrustningsnivån. Jag tycker den är mycket bra. Den har allt väsentligt som M-sport, Komfortpaket, navi, komfortstolar, skinn, HiFi, drag och sportautomat. Dessutom kryddat med lite ovanligare tillval som Nightvision, Head Up, Helljusassistens mm. Det mesta utöver detta är relativt ovanliga tillval på den här modellen och årsmodellen. Prismässigt kan jag nog dock hålla med Stephan om att den ligger lite högt. Den är ändå ungefär fyra år gammal och tidigare modell och dessutom en sedan som jag anser skall ha betydligt lägre värde på den här modellen än en Touring. Färgen är jättesnygg. Sen som alltid måste man ju göra research på just historiken på denna bilen som jag inte har en susning om.

Det viktiga är väl just nu dock att du bestämmer dig om du klarar dig med en sedan eller behöver en touring. För mig startar bilvalet där. Funderar man på en touring så behöver man sannolikt en touring. Dessutom köpte jag många gånger tidigare ändå en touring för de är nästan alltid lättare att bli av med när man vill byta eller sälja. Sverige är ju ett kombiland.

/Anders
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Ok, så här är det:
Jag kan tänka mig betala 300tkr för en snuskigt utrustad bil som den som gick 298tkr 525xd -09.
Annars har jag svårt för mig att betala så mkt för skinnn, comfortstolar..
Helst runt 200tkr

M-sport, kombi, skinn, av bländbara speglar, automat, gps, soft close, comfort access, tonade rutor, 6-cylindrig!
Ska du ner mot 200 tkr så blir det nog rätt många flera mil på den bilen än de du länkat. För övrigt är det väl en rimlig utrustningsnivå som du skriver, dock är det väl säkert inte så många som har soft close, även comfort access är inte speciellt vanligt på dessa årsmodeller av E61. Där skulle jag själv istället kräva dragkrok och bra stereo samt panoramatak.

/Anders
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Kombi är inte ett dugg lättare att bli av med då det finns så få 535 sedaner sålda i detta land.

Det är snarare så att sedan blir lättare att bli av med ju billigare en motorstark bil blir då den en motorstark sedan oftast mer tilltalar den yngre köparen.

Bara att kolla blocket och f10. Nästan alla är kombi. Sedan med m-sport och stor motor är relativt lättsålt då det finns få.

Ska man ha soft-close dynamic drive etc etc då blir det nästan garanterat en import.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Skriver som en kratta med mina feta fingrar på telefonen men hoppas ni fattar vad jag menar.
Herr G: betyder det också på att jag kan räkna med att som kund få motsvarande imbytespris efter tre år för en sedan - allt annat lika? Dvs att kombitillägget inte lönar sig på en motorstarkare BMW?
Jag är av den rätt bestämda uppfattningen att en Touring nästintill alltid är lättare att sälja och att man får ut normalt bra priser för välskötta och välutrustade bilar. Jag tror personligen inte att många söker ex vis 535d sedaner, varken yngre eller äldre köpare. Det finns ju ex vis skäl till varför det säljs fler Touring nya. Jag tror inte marknaden ändrar sig bara för att modellen blir äldre. Men det finns säkert undantag, men det anser jag är grundregeln. Självklart kan man sen ha tur att just den gången man skall sälja en 535d sedan så finns det någon som söker just en sån bil och då har man ju tur båda parter att det finns någon som vill sälja en sån samtidigt som någon söker en sån bil.

Sen är det ju så att alla F10 är sedaner och inte någon är kombi men det var säkert en felskrivning ovan.

/Anders
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ja, det var självklart en felskrivning med F10. Satt på mobilen och hade ingen övergripande syn över vad jag skrev.

Kristoffer_L: Jag kan inte tala för alla handlare, men visst en nykter handlare värderar inte ner rätt sedan då det finns färre utav dem.

Slår du 535 från modellår 2007 och framåt på blocket, samt billigast först så är de sex första bilarna som dyker upp touringar, första sedanen är den 7:e bilen samt att det finns mängder av touringar och få sedaner ute.
Ja, det finns fler köpare till touringar, men iom att det finns så få sedaner så jämnar det ut sig.

Om man ska ha en sedan eller touring är något bara man själv vet. Däremot så tycker jag verkligen inte att sedanerna är billigare eller mer svårsålda p.g.a den begränsade tillgången. Rätt sedan är minst lika eftertraktad som rätt touring. Jag har bara haft sedan-BMW och aldrig haft problem med att sälja eller fått sämre betalt.

Att en motorstark touring skulle vara mer lättsåld är för mig bara en myt.

Likadant är det på billiga småbilar. Ex Ford Focus, Peugeot 307 etc, de korta halvkombi versionerna är otroligt mycket mer lättsålda och eftertraktade. Men det kanske inte är relevant i diskussionen =).

Anders; Jag hade inte rekommenderat 535an till min pappa pga att infällbara speglar fattas och det är ett måste (samt att alltför mycket saknas). För egen del måste en finbil har elgardin (det förutsätter jag på en E34a=) så oavsett night vision, head up är den för lågt utrustad.

Jag vet att det finns en marknad för sedaner i och med att det finns dem som inte bryr sig (som pappa) eller de som helt enkelt inte vill ha en touring.

På en Touring går det inte att få elgardin samt att det inte är lika snyggt och elegant är skäl jag har för att hellre ta en sedan även om det inte Touring är uteslutet.

Ser fram emot att köpa en riktigt trevligt utrustad yngre BMW inom något år som bruksbil.

Men detta spelar mindre roll i den här tråden.

Det finns en väldigt bra 535daMT-11/07 för 250tkr med 7265mil hos en BMWhandlare i Erlangen, hittas på bmw.de gebrauchtwagenbörse

BMW 535d Touring Angebot 10 von 23
Preis
28.900,00 € brutto*
24.285,71 € netto
MwSt. ausweisbar
mtl. Rate: 389,49 €***
Angebotsnummer 2100910
Fahrzeugart Gebrauchtwagen
Erstzulassung 11/2007
Kilometerstand 72.655 km
Hubraum 2.993 cm³
Zylinder 6
Leistung 210 kW (285 PS)
Kraftstoff Diesel
Getriebe Sport-Automatic Getriebe
Farbe Spacegrau metallic
Polster Leder Nasca schwarz
HU 11/2010
Vorbesitzer 2
Anzahl Türen 5
Anzahl Sitzplätze 5
HSN / TSN 0005/AIK
Schadstoffklasse EURO 4
Umweltplakette Umweltplakette grün
Kraftstoffverbrauch** kombiniert: 6,9 l/100km
innerorts: 9,2 l/100km
außerorts: 5,6 l/100km
CO2 Emission** kombiniert: 182 g/km

Fahrzeug parken
Fahrzeug vergleichen
BMW EfficientDynamics
AusstattungFinanzierung
Editionen und Pakete
M Sportpaket
Ablagenpaket
M Aerodynamikpaket
Innovationspaket
Antrieb und Fahrwerk
Aktivlenkung
Sport-Automatic Getriebe
M Sportfahrwerk
Umwelt und Sicherheit
Diesel Partikelfilter
Innenspiegel automatisch abblendend
Scheinwerfer-Waschanlage
Xenon-Licht
Adaptives Kurvenlicht
Fernlichtassistent
Komfort und Innenausstattung
Automatische Heckklappenbetätigung
Komfortzugang
Fußmatten in Velours
Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
Edelholzausführung Pappel Maser braun hochglänzend
Aktive Sitzbelüftung vorn
Aktivsitz für Fahrer und Beifahrer
Komfortsitze vorn elektrisch verstellbar
Skisack
Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
Klimaautomatik mit erweitertem Umfang
Standheizung
M Lederlenkrad
Fahrerassistenz
Garagentoröffner integriert
Park Distance Control (PDC)
Aktive Geschwindigkeitsregelung mit Stop&Go-Funktion
Head-Up Display
BMW Assist - Verkehr VI+ Notruf Auskunftsdienst Pannenhilfe
BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels
BMW TeleServices
Multimedia
Navigationssystem Professional
Sprachsteuerung
Handyvorbereitung Business mit Bluetooth Schnittstelle
USB / Audio Interface
Navigationssystem Professional mit integrierter Handyvorbereitung Bluetooth
Exterieur
Anhängerzugvorrichtung
Anhängerkupplung mit abnehmbarem Kugelkopf
Dachreling
Panorama-Glasdach elektrisch
Räder
M Leichtmetallräder Doppelspeiche 135 M mit Notlaufeigenschaften
Individualumfänge
Hochglanz Shadow Line
Individual Sonnenschutzverglasung
Dachhimmel Individual anthrazit

Den hade jag valt under dessa förutsättningar, synd att du missade 525xdn aousio den hade varit lättast att inhandla.

Stephan
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Tack alla för bra inlägg...Det är lätt att bli hemmabilnd.
Efter drygt 2,5 år med min nuvarande bil, 525iATouring. Måste jag säga att bra utrustningsnivå är ett måste för min del..Det blir tror jag mycket roligare ägande..Jag hade önskat att när jag valde bilen att jag hade tagit mig mera tid och ork i letandet efter inte bara bra skick utan bra utrustningsnivå.. Överlever med mina Stockholm Open Edition.. So kräsen bilägare kommer jag inte att kunna acceptera *lagom mkt med utrustning*

Det känns som att F10 är mkt väl utrustade än E60, vilket kanske gör att jag skjuter upp bilbytet tills F10:orna sjunker i pris om ett par år... Vet ej...jobbigt det här!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ja, och väntar du ännu längre så kommer efterträdaren till F10 med ännu mer utr och väntar du ytterliggare några år så blir även de billiga =).

Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
hehe..
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Lånar tråden lite, denna 530d har legat ute länge under hösten Länk
Någon som vet en anledning till att den inte är såld? Eller skall den ner mer i pris?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Högt miltal, oatraktiv färgsättning och fälgar är troligtvis de största anledningarna...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.