AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
17.903

Hur mycket är denna 530d E60 värd tycker Ni?

Sida 3 av 8
Anders; Enligt Martin (herr gaspedal) kan man inte få exclusiv läder med urluftade stolar ocxh jag tror helt på honom han har haft tre stycken 535d E60 och är insatt + att pappas maxutrustade E60 har urluftade + nasca läder detsamma gäller den tyska 530xd. BMW bör ha ändrat det till F10/F11.

Visst kan 290tkr vara mycket bättre med 270tkr eller något sådant MEN vill man ha mycket prylar är priset inte alltför högt (om det nu är högt) man ska INTE jämföra en bil som denna med den normala tomhylsorna klarar man av att åka tomhylsa är det bättre att köpa en med låg utrustningsnivå.

En bra utrustad står sig i värde klart bättre än en rensad OM man marknadsför den, gör man det inte får man inte bättre betalt (eller bara lite bättre) pappas E39 hade inte gått iväg för 35-57% över bilprisers värdering om den varit tom (läs som de flesta sv-sålda).

Min pappas 525xd med mer utrustning än den här klarade jag inte av att pruta på pga att jag vet hur svårt det hade varit att hitta en med nästan lika mycket utrustning (en med lika mycket är i princip omöjligt) och då hade den funnits i Tyskland med de extra arbete det medför = värt att betala begärt pris som dock var lägre än dennas men då är den 3mån äldre, limo, inget M-pkt och köpt som förmedlingsbil i stället för hos BMW.

Som ni förstår går jag igång på riktigt bra utrustade bilar, ska det vara så ska det!

Stephan

jo jag är ju också en som gillar den här typen av utrustningslistor och smakar det så kostar det förstås och är bilen välskött och juste för övrigt är det väl bara att köpa innan någon annan tar den.

/Anders
Här har du ju en jämförelse Länk

Vilken bil väljer man? För mig vore valet lätt iaf. I stort sett samma pengar.

/Anders
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tittade på denna 525 på Bilia igår och reagerade över utr nivån, softclose och exklusiveläder nappa tillhör inte vanligheterna på en 525d.
Det borde vara en Premium selection import? Den hade även Efficient dynamics dekalen i bakrutan som de tysksålda bilarna brukar ha

BMW CS #5139
Johannes; Den har inget uttagsdatum i Tyskland så den bör aldrig haft tyska skyltar så jag gissar att den gått upp till Sverige som ny men 1år gammal. Kanske stått hos någon handlare i Tyskland och skickats upp när F11an visades.

Stephan
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Pratade med försäljaren kl 17:40 och vi diskuterade mellanpriset. Försäljaren skulle återkomma på måndag om det. Kl 18:30 var annonsen borttagen och bilen står såld om man tittar i blockets app!
Skumt. Ska ringa idag och hör vad som hänt!

Ngn här som köpt bilen?
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Ringde nu. Såldes efter att det stängde. Ngn försäljare som själv köpt den???
Snopet känns det iaf!
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Ringde nu. Såldes efter att det stängde. Ngn försäljare som själv köpt den???
Snopet känns det iaf!
Förstår att säljaren tog den, han vet hur ovanligt det är med den utrustningen i och med att han ser alla tomhylsor som kommer in.

Stephan
15.44 igår skrev jag att köp den innan nån annan gör det... Svårt finna liknande fina bil. Bara slå till om det är en sån bil du funderat på!

/Anders
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Vad tycker Ni om Mollins bil?
Vågar man handla där?

De har ett exemplar som kan vara intressant!
Står Kredit under övriga upplysningar...

Länk

Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Millons bil
ursäkta mig
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Millons är ju tämligen "ökänd" men samtidigt tror jag inte alla bilar är skit för då skulle inte bolaget överleva. Ring upp och snacka med föregående ägare, han har antagligen bytt in bilen nån annanstans.

-------
//Lövet
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
aa juste.. vad tror du om själva bilen Lövet? M-sport saknar jag iaf men resten av utrustningen är trevlig tycker jag..

Börjar slitdelar skrika vid det här miltalet på en diesel tror du/ni?
Nu är jag ingen expert på E60 så "pardon me" men kom inte Joystick automaten först på årsmodell 2008 (tillv 09/07)? Kolla historiken också. Millons har ett ganska skamfilat rykte och jag skulle inte köpa bil där själv efter vad jag läst om firman, men det är jag det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Joystickautomaten kom vid faceliften på alla modeller utom 520d (av nån märklig anledning) om jag minns rätt.

Bilen i sig är väl rätt trevlig men om du vill ha en bil med M-sport så köp inte den där. Du kommer ångra dig.

-------
//Lövet
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Jag är kanske korkad, men vill gärna hör med Er!

M-sport paket är ju ett lyft utseendemässigt, styvare chassi (vem vill ha hårdare chassi när man kör normal körning varje dag?)

En del snygga paneler och kjolpaket.. Snygg och skön ratt att hålla i...

Hade ratten varit M-sport ratt hade jag inte ens tänkt.. hjälp mig!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Känns det inte rätt. Köp den inte. Du kommer bara ångra dig.

-------
//Lövet
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Pratade nu med förra ägaren!
Vilken kille! En ung man som kommer från IRAK ursprungligen som berättat hela historien bakom den.

Motorn är bytt i år pga stora el-fel! Han visste inte exakt (inte insatt i bilar), men tydligen täckte försäkringen det.. Karossen gått ca 10t mil men motorn är rätt så ny..

Kan säga så här... blir inget köp!
Rätta mig om jag har fel men sökte du inte tidigare en Touring? Den länkade är ju en sedan. Tycker också du skall försöka finna en tämligen välutrustad bil med M-sport. Det gör rätt mycket positivt för bilen. Inte bara utseendemässig utan troligen även värdemässigt den dagen du vill byta den.

Här kan ju vara några förslag utan att jag vet något om just dessa ex men lite prut på dem och de är nog rätt fina bilar som det ser ut.

Länk

Länk

Länk

Länk

kanske den sista är den bästa då det är den trevligaste motorn enligt min uppfattning.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.