|
|
|
|---|---|
|
Godmorgon, blev påkörd bakifrån vid ett rödljus imorse av en budbil. Jäkligt trist men det verkar inte ha blivit så stora skador, lite repad i lacken och stötfångaren i bak ser ut att sitta snett. Har ni några tips på bra plåtverkstäder i Stockholm? Mvh Fredrik | |
|
Tråkigt som tusan! Kolla om Spotrepair finns uppe hos dig, skall vara duktiga har jag hört. |
|
| En bra plåtverkstad för BMW, en 118d -12. Ja... vad sägs om Bavaria Solna? | |
| Tips?? Det går väl på deras försäkring och sen via BMW? Mvh | |
|
Bavaria Solna har ingen plåtverkstad. |
|
| Du behöver väl inte fixa plåtverkstad själv det ordnar ju försäkringsbolaget? Och har du blivigt påkörd så skall ju hans bolag betala din självrisk. | |
|
Jag har servat och fått ett dörruppslag fixat på en mystique-blå E91 och utbytt front på min nuvarande bil. En lätt påbackning mot kofångaren fram på min nuvarande kostade 12000 kr då i princip allt byttes bra nog för mig. Övningskörerskans mamma försökte deala och tyckte att "det var ju inte så farligt" :) Fixade båda grejerna på RH Bl i Södertälje som är en auktoriserad BMW-verkstad. Mycket nöjd. |
|
| Nikasp - har läst ditt inlägg flera ggr och fattar fortfarande inte!? Äru full eller? | |
|
Frittes på Lidingö har varit bra både på en av mina och på pappas E39, den anlitas av Blombergs på Lidingö som är en auktoriserad verkstad så lämna till Frittes eller via Blombergs. Bavaria reparerar sina bilar hos Bavaria Bollmora vilket är REN SKRÄCK, lämna aldrig där om man inte vill ha sin bil mer förstörd två av mina tidigare bilar har varit där och deras kundservice var under all kritik. Min systers 540i/6 körde dem på när den var stod där för en annan sak och den fick lackas två gånger i och med att den första gången var rejäl nyansskillnad och det krävdes rejält med bråk innan det löstes (hela sommaren blev förstörd). Den andra bilen kom in efter stöldförsök och även där var det rejäla problem, friterat batteri som endast efter bråk betalades av Bavaria. Andra skräckhistorier kan man söka efter. Kan inte påminna mig någon som varit nöjd efter att ha lämnat där. Stephan |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Länk |
|
Tack för tipsen, det blev Frittes på Lidingö. Svärfar hade lämnat sin F10 där med gott resultat. Till er som frågar om inte försäkringsbolaget skall fixa verkstad; de sa bara att jag kunde lämna den till vilken BMW-auktoriserad lackverkstad jag kände för. De föreslog Bavaria Tyresö, men hörde bara dåliga saker om dom. Trevlig söndag :) |
|
|
@corzair: Gjorde annat och skrev och redigerade så det blev rätt konstigt. Och sen har ju AP:s "suveräna" forumfunktionalitet "finessen" att man inte kan redigera i efterhand :) Det jag menade var att jag kan rekommendera RH Bil som är en BMW-verkstad med plåtverkstad också. Både dörr på min gamla E91 och utbytt front på E83 blev kanon. Har även servat där tidigare innan jag flyttat och tycker att de är bra i ren allmänhet också. |
|
|
Länk RH Bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.