|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 750i F01 och kör tydligen för få mil (ca 2 mil till jobb i landsvägsfart). Det innebär att jag måste ladda mitt batteri lite då och då. För mig låter det här helt absurt men har så smått fått acceptera detta. Till frågan då; Jag hade tänkt köpa en CTEK för det verkar alla vara rörande överens om är den bästa laddaren för konsument. Det finns MXS 5,0, 7,0 och 10. Prisskillnaden verkar inte vara så stor men jag behöver inte denna laddare till något annat än just detta. Vilken ska man välja eller är denna Defaprodukt ett bättre alternativ? Länk | |
|
Men.. 10 mil i veckan borde väl räcka för att ladda batteriet? Är du säker på att batteriet är fräscht? Generatorn?' Det borde ju inte ta mer än två mil att ladda upp det som går åt vid start, eller? |
|
|
MXS 5 räcker till. Du får mycket längre livslängd på batteriet om du någon gång då och då laddar upp det fullt. |
|
|
En CTEK är bra att ha. Brukar man köra motorvärmare så kan man göra en fastinstallation av den så att den automatiskt laddar varje gång man kör motorvärmaren. Annars håller jag med om att du nog har något fel på laddning eller batteri. Start och därefter 2 mils körning borde hålla batteriet så pass mycket laddat att du inte får problem. Testa med en voltmeter för att se hur mycket generatorn laddar när du kör! Hur gammalt är ditt batteri? Det kanske är dags att byta det! Per L |
|
| jag tycker att ska köpa mxs 7 | |
|
MXS 5 för 600 kr nu Länk Är det någon som har testat läget för att rädda gamla batterier? S k avsulfatering. I så fall skulle ju laddare betala sig själv på sikt... |
|
| Batteriet var tydligen bytt av förra ägaren utan att programera om. Detta ledde till att det nya batteriet inte riktigt hanterades rätt. Batteri och DME bytt. Garantijobb som tur var! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.