|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 540 -99 som i går kväll när jag skulle ut och flytta på upptäckte att batteri lampan lös. Körde bilen en kortare sträcka i dag och kom inte mer en 3km sen sen var batteriet helt ur draget, mätare lampor osv slocknade. Så är de bara skicka efter en ny generator eller är de ide att börja byta kol eller likriktare innan man köper en ny? såg att de inte var så jätte roligt att få den den rackaren häller, någon som har nått tips? Har den stora 150A vattenkylda. | |
|
De är ganka dyra, generatorerna hos BMW-handlaren. Har för mig att min skulle kosta ca 6000 kr plus jobb, ca 2000 kr. Jag snålade och köpte en på skroten för typ 5-800 kr. Har funkat sedan dess (2 år). Kan du byta kol (några tjugolappar?!) så låter det som den bästa lösningen i mina öron... |
|
|
Tittade på att beställa direkt från tyskland isf och då ligger dom på 2100 + 200 i frakt så de är ju frågan om man skall börja bråka med kol och likriktare eller vad de nu va som satt i denna generatorn eller om man skall ta och slå till på en ny med en gång... är de vanligt att kolen eller likriktarna går i dessa? eller brukar de vara hela paketet som skiter sig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.