|
|
|
|---|---|
|
bilen växlar mjukt och fint (backen går i ngt hårdhänt men så har den alltid varit) problemet består i att om jag ligger på 5an och gör kickdown vill bilen inte växla upp igen efter avslutad omkörning (oavsett om man gasar eller saktar in) dvs den drar hela registret ut på 3an som bakgrund kan nämnas att oljekylen är bytt och ev ngt lite låg oljenivå efter det även om bmw verkstad efteråt påstått att nivån är rätt ett halv år sedan blinkade varningslampan till vid ett par tillfällen men inga felkoder har funnits att läsa ut några förslag?? | |
|
Inga problem med ABS/ASC/DSC? Min låda blev galen när en ABS-givare var trasig. ___ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bytt däck nyligen ?? skillnad i luftryck på framhjulen räcker för att inte lådan ska växla som den ska, eller skillnad i slitage, och de behövs inte mycket skillnad. Även för stor skillnad mellan fram och bakhjul ställer till det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
absolut inga problem med abs eller liknande....däcken har rullat bra långt har perfekt lufttryck och slitage funderar på byta olja o filter......finns inga felkoder att läsa ut kan det räcka med fylla olja??? eller låter det som ett fel av typen elektronik / ventil |
|
|
min abs/antisladd dog idag tillfälligt...... så ett visst samband kan ju skönjas! har inte hunnit felsöka ännu pga 60cm nysnö......intye så kul köra utan abs ska man altså kunna tro att blir bra bara jag byter vad som felar abs??? märkligt lådan spökat i veckan medan fel på abs först idag i övrigt är bilen examplariskt fint skcik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.