|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som sagt satt i en M30B28 -84 i en 518I. Nu är det så att jag får bilen att starta men den dör efter 2 sek, är precis som att man skulle stänga av den.. Finns det något relä som måste bytas ut eftersom det är en 6cyl nu? Börjar bli tokig nu satt några förslag skulle sitta perfekt! :) //Martin | |
|
Välkommen till forumet, när du vrider på nyckeln får tändspolen ström över startmotorn, Kolla att lägga en pluskabel mellan plus på tändspolen och plus på batteriet, då går tändmingen på( ström bakvägen). Starta igen. Funkar det här fattas spänning från tändlåset. Mvh Jonas B |
|
|
Välkommen till forumet, när du vrider på nyckeln får tändspolen ström över startmotorn, Kolla att lägga en pluskabel mellan plus på tändspolen och plus på batteriet, då går tändmingen på( ström bakvägen). Starta igen. Funkar det här fattas spänning från tändlåset. Mvh Jonas B |
|
|
Det har jag inte kollat.. Men antar det eftersom att den startar fin fint. Men ska prova idag, återkommer med svar :) |
|
| Vart tyvärr ingen skillnad att direkt koppla tändspolen.. | |
| Får den bensin som den ska? | |
| Ska prova byta regulatorn idag, tyvärr så har jag inget jag kan mäta bränsletrycket med.. | |
| Kändes som om den gick lite lite längre när jag ryckte ur 2spridare | |
|
Kolla med startgas när den går,är det gnista borde den gå så länge gasen kommer in. Då är det något med pumpen eller filtersidan......bara en tanke. Mvh Jonas B. |
|
|
Nu startar bilen! Pumpen gick bara när man slog på tändningen.. Så bränsletrycket gick ner så dog den, så nu är det omkopplat och bilen går :) |
|
| Härligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.