|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var tvungen att skriva detta då jag köpt en x5. Se länken Länk Har haft NAVARA, Land cruiser och massa annat men inte så här dålig trodde jag att den var | |
| Haha. Du har köpt en SUV, inget terrängfordon :) Med en uppsättning bra däck en förarträningskurs hade det gått betydligt bättre. | |
|
Bättre än så här borde den ändå klara, nu är jag livrädd när snön ska komma |
|
|
Så länge du inte kör med skitbreda Sommardäck (som jag antar sitter på bilen i filmen) så kan du nog vara lugn :) //RX400h -08 |
|
|
Kan hålla med henrikj Inga vidare suler på den bilen Han som körde var ju ingen vidare på det. Har kört x5a så jag vet. |
|
|
Som sagt, med en uppsättning bra däck en förarträningskurs hade det gått betydligt bättre. Har aldrig testat att använda en E70 X5 offroad (varför man nu skulle göra det) däremot har jag mycket goda erfarenheter av BMW:s xDrive. Har kört såväl vanliga modeller med xDrive som X5 E70, så länge du har bra däck är det en mycket kompetent vinterbil. E61 xDrive Testvinnare i Teknikens Värld: www.teknikensvarld.se/Handlers/PdfHandler.ashx?id=20693 Några videos: Länk Länk Länk Ha en trevlig vinter:) |
|
|
nån som velat jäklas med BMW bara. Har haft flera X5 och även vintertid, går alldeles utmärkt. Sen köper man ju normalt inte en X5 för att köra offroad anser jag. Den har andra fördelar. Skitdåliga däck och dålig förare ovan som påpekats. /Anders |
|
| däcken är nog största boven.. han fick dock bra fart på slutspurten haha! | |
| Tja, om alla hjulen slirar samtidigt är det väl högst troligt att stadsbling har fått gå före greppiga mudders vad gäller däckvalet.;) | |
| Lervälling + breda sommardäck är snorhalt! | |
|
köpte hacka 7 för 15000 kr. snön kom lyckligtvis och det gick bra oxå. Men skogen får den inte uppleva som min Navara gjorde. Vågar helt enkelt inte. Synd att den inte låser alla fyra. då hade det varit grym vinterbil. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bilens drivsystem blir aldrig bättre än däcken. Med vinterdäck är min ett "monster" sett ur perspektivet att den är en SAV. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
har haft många terrängbilar, bmw kommer aldig att tillverka en sådan. Min första x5. känns som en 5 serie som är hög. Det enda positiva är att man åker komfortabelt med en så pass stor bil. Det känns inte alls att man tappar komfort. Jag tror att jag kommer ledsna fort. köper nog en patrol istälelt. |
|
|
Det finns väl ingen ambition från BMW att tillverka en terrängbil heller så i.o.m. kommer det ju såklart inte heller att göra det. Om du klarar dig med en Patrol så låter väl det perfekt, måste ju vara billigare dessutom. __________ Mvh Grelle |
|
|
Tänkte på en ny eller en Land cruiser diesel. Båda bilarna är bättre än BMW på alla punkter men man är inte en stekare då, det är det enda man går miste om. |
|
|
En Land Cruiser, Discovery, Patrol eller Pajero skulle jag Välja om det gällde livet. Det andra kärrorna är väl inte mycket att ha i terrängen. |
|
|
Tjena! Jag köpte mig en X5 för en månad sedan! Och jag har 18" Nokia hakkapelita 7 suv däck DUBB Och har aldrig känt mig säkrare på landsvägen eller på den slingrigare grusvägarna genom skogarna. Fantastiskt nöjd! |
|
|
Kan hålla med att den är helt värdelös. Jag va ute och åkte med min nu när snö kaoset kom, va skit jobbigt att ta sig fram och fick nästa inte stopp på den när jag skulle bromsa. Men jag tog av 20" som är 235 och 315 breda och bytte oxå till hakka 7 dubb, nu går den som tåget ;) |
|
|
Ja, vad säga? Med 20-22" blingfälgar och lågprofildäck så är det väl just en stadsjeep ;) Kan inte förstå varför man skulle bli förvånad om bilen halkar omkring som en tvål i ett handfat om man ger sig ut i geggan med de hjulen. Hoppas och tror att det var 100% ironi där Preben... |
|
| De vet du :) | |
|
Jag kör på 22" Hakka 5 dubb och fungerar kanonfint med nya däck. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.