|
|
|
|---|---|
|
Jag har nåt skumt med blinkersen på bilen, när jag blinkar åt vänster blinkar det ibland för snabbt, som om en glödlampa vore trasig. Jag har bytt glödlampor för att vara säker på att det inte är något fel på dem, dessutom kollat att alla tre lampor blinkar även när blinkersen går för snabbt. Jag har varit i kontakt med BMW och de sa att jag skulle kolla så det inte är nåt knas med elkontakten till dragkroken. Min bil (318i Touring -04) är utrustad med avtagbart drag från fabrik. Min fråga är, var i bilen är dragkrokskontakten inkopplad till elsystemet? Jag har försökt hitta kabeln från kontakten inne i bilen, men kan inte se var den kommer in. Ok, jag har inte tittat såå noga utan väljer den här vägen för att se om någon kan hjälpa mig ;-) Tanken är att koppla bort kablaget till dragkrokskontakten för att se om felet försvinner. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ingen aning om det hjälper dig men jag fick, efter att ha dragit släp med min e46 02'a, samma skumma problem. Blinkersen gick på crack typ. Detta efter att släp var bortkopplat och kroken avmonterad. (jag har löstagbar krok) Fick tipset via autopower att ta rättpå batteriet bak och koppla av ena batteripolen och sedan återansluta efter en stund. Det löste sig, blinkersen kom ur sitt rus efter detta. |
| det hade jag samma problem med min dragkrok och hittade lösningen att det var dåligt med kontakt och det hjälpte med lite elektronik spray .du måste stoppa in dragkrokskontakten och vrida runt lite och ta ut den och sätta in den några gånger efter att du har sprayat med kontaktspray och smörj bägge delarna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.