|
|
|
|---|---|
|
Ja problemet är att när jag lyssnar på usb och sedan stänger av bilen och sedan nästa gång jag startar bilen så är den på FM istället. Den hoppar alltså automatiskt över till FM när jag startar bilen nästa gång. Detta händer dock inte varje gång utan slumpvis ungefär varannan eller var tredje gång jag startar bilen. Det är inte kul att jämt behöva ratta över från fm till usb... Någån som känner igen problemet? Vad är felet? Tacksam för alla tips! | |
|
Jag känner igen "problemet".. Jag har samma sak, fast med vanliga AUX (jag har inte USB). Den behåller minnet om man bara gör kortare stopp, men om man gör längre stopp så resettas det.. detsamma för t.ex. stolsvärmen. Kortare stopp = kommer ihåg. Längre = glömmer bort, typ.. Vet inte vad det är för problem eller om det är ett problem.. kanske är en feature :P Men jag har löst det genom att lagra min setting som en av FM presetting-knapparna och helt enkelt trycka på den knappen när jag ska använda aux (håll in valfri presetting-knapp 5 sekunder så den lagrar "stationen" som ett snabbval.... blir lite mänskligare att hantera problemet då. |
|
|
Min kommer ihåg USB-läget vid start oavsett hur länge bilen varit avstängd. Det är inte så att ni använder olika nycklar vid olika tillfällen? ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Det är samma nyckel hela tiden. Novaland: Bra idé, jag får nog lösa det på samma sätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.