|
|
|
|---|---|
larsson |
Har fått problem med stolvärmen (naturligtvis på förarsidan..) på E46:an med skinnstolar.(ej sport) Det var ingen kul upplevelse att ringa till BMW och få lite upplysningar om vad som kan vara fel... Förmodat BRUSTEN värmeslinga inne i skinnet=byte av klädsel=dyrt. Är det någon som har några erfarenheter om detta äventyr? kostnader, förlängd garanti etc. Inte för att man fryser om baken så här års, men det vore ju kul om den funkar när frosten kommer... |
|
Hej Jag har haft samma problem. Jag gick helt enkelt till en sadelmakare. Dom är ofta riktigt billiga. Du blir tyvärr utan bil i några dagar, om du inte vill sitta på en trälåda eller nåt. Pete |
|
|
Om man belastar sittytan med tex ett knä då man sträcker sig in i bilen efter något. Har bytt på min gaaaamla E36 compqact. gick på ca 950kr via BMW. Ny värmeslinga plus avtagning och påsättning av klädsel. Garanti, nej handhavandefel i mitt fall minns fortfarande händelsen... Förlängd garanti, nej provade bilen var 2 år gammal. Värmeslingan sitter inte inne i skinnet utan mellan skinnet och stoppning om ja´g inte är helt ute och cyklar... Asken |
|
larsson |
Asken; enligt de uppgifter jag fick på BMW group göteborg sitter värmeslingan typ "inbränd" i skinnet på E46:an för att den ska komma så nära ytan som möligt, vilket gör att om den går sönder måste en ny klädsel köpas. slutnota ca 6500:- kul konstruktion... -köpa aktier i läderfabrikanter kanske? Vet inte om detta är ett svar att lita på, man kanske skall gå till en sadelmakare som hosse föreslog. Hosse; vad slutade din nota på? Har aldrig hört några fler bilmärken där värmeslingorna går av,löjligt att inte erkänna konsrtuktionsmissen. larsson |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.