AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.436

Bmw 328 e46, 20k mil, importerad men välvårdad - farligt?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Beror på vad skillnaden är, om den är stor, ta en halv och lägg undan resten på ett konto, brukar löna sig. Bilen du länkade till sist, 20-tummare, kolla att däcken är ok annars har du en fin "startavgift" bara där.
ug
22
ugg1an
320i E46 Limo -02
Mkay, skall kolla mer på försäkringar och se hur det blir då.
20tummarna hade jag försökt sälja med en gång då jag tycker det är alldeles för stort och ser bara löjligt ut så det enda som däcken spelar roll där är väl att jag antingen får mer eller mindre för fälgarna. ;)
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
ugg1an, Du verkar vara en ganska obestämsam och tjaffsig typ. Ï förrgår hade du en länk "skulle detta kunna vara ett bättre objekt". Så får du lite tips och du länkar vidare, "dessa då", "vad är detta" "vad ska man tänka på" Så i dag länkar du till samma objekt och skriver "hittade denna i går kväll"...

Närminne som en guldfisk?!

Jag tänker inte ödsla mer tid på dig och dina "vad tror ni om denna då". Den här tråden kommer aldrig att få ett riktigt slut...

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Nej, jag hade ALLTID prutat rätt hårt på en bil i den prisklassen. Vad kostar en halv för dig på den bilen?

Jag hade nog tagit halv, särskilt om jag inte haft råd att bara krocka den, skrota den och köpa en ny.

Alexander
ug
22
ugg1an
320i E46 Limo -02
Snarare kräsen och osäker än obestämsam och tjaffsig. Det blir ju mitt första riktiga begagnat-köp det här. Länkförslagen jag fått har jag tittat på, dock så tycker jag att silvergrå är den tråkigaste färgen man kan ha på sin bil, jag vill inte ha en automat och helsingborg ligger en bra bit bort. Men det är sant att jag helt glömde bort att jag redan länkat 323:an.

Alex, halv på mig ligger runt 600 i månaden, men om den är skriven på mor så får jag helförsäkring för samma peng eller halv för 400.
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Nu kanske du har lagt ner 328'an som du skrev om i ditt första inlägg, men om den fortfarande är intressant, ta reda på varför drivaxlar och kardanaxel är bytt, det är inte direkt saker som går sönder vid varken normal eller hård vardagskörning, möjligen om man ägnat sig åt drifting eller streetrace med burouter som uppvärmning!
ug
22
ugg1an
320i E46 Limo -02
Jo, det verkar ju ha varit lite allt möjligt med den 328an så den har jag faktiskt låtit bli. Har även börjat titta lite mer på 320or. Nån som har några personliga erfarenheter av dom? Skiljer dom sig mycket jämfört med t.ex. 323?
Ro
38
Robert.m
BMW 520d M-sport LCI -07
Det finns 2 olika typer av 320i
98-00 var det en 2.0l på 150hk som inte bör jämföras med 323an. Den saknar både bottenvrid och toppeffekt och känns enligt min mening väldigt tråkig.
01- byttes motorn till en 2.2l som var på 170hk som känns piggare, den är ett bättre alternativ då du får en nyare årsmodell och fortfarande kan ha lägre försäkring.

323an har en motor på 2,5l och sägs ha aningen mer än de specade 170hk så den är helt klart vassare än båda de ovanstånde alternativen men en nyare 320 med 2.2l motorn är ett bra alternativ, skiljer inte mer än 0.2sek till 100 enligt modellguiden.
ug
22
ugg1an
320i E46 Limo -02
Okaj okaj! Tackar alla så hemskt mycket för alla svar, känns som jag har lite mer koll nu och numer lutar det åt 323 eller nyare 320. Tror inte att det är något mer jag undrar över så nu är det väl bara att kolla på objekt och välja något jag trivs med. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.