|
|
|
|---|---|
|
i min 325i E91 -06 har uppkommit och driver frugan till vansinne. det gnisslar o gnirkar vid minsta lilla gung även om den står still och jag trycker lite på kofångarn. jag tycker det låter som gummignissel. vart tror ni det kommer ifrån ? finns ju massor av länkarmar där under tex. går det bra att skruva bort dom en efter en och fetta in gummit ? nu var det 20 år sen jag låg under en bil senast men känner att det kanske är dags igen... | |
|
Kan vara handbromsen! Prova att lägga ur den och gunga igen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
nja, det låter ju framför allt när man kör = hela tiden . även om frun påstår att det uppkom efter den var på service för 1/2år sen och bromarna bak byttes ,och på tal om det måste handbromsvajern spännas också efter det ... |
|
|
Hej! Fick du ordning på oljudet sen? Har råkat ut för samma gnisslande |
|
|
Lustigt att du frågar just idag, För idag gick ena framfjädern av på samma bil, och därmed har jag tänkt på detta samt surfat lite på delar... Men fick faktiskt ordning på gnisslet i bakvagnen i höstas, jag trodde det gnisslande på båda sidor bak, men på besiktningen av bilen felsöker vi det till vänster bak. Efter att läst om gnisslande fjädersäten någonstans någon gång, tog jag och skruva isär bakhjulsfjädern på vänsterbak och gjorde rent fjädersäterna från grus o klegg. Stod i valet o kvalet om jag skulle smörja in dom innan montering men valda att torka rent och torrt så det inte skulle fastna ny skit. Och bilfan blev tyst i bakvagnen :) När jag sökte ny framfjädern idag fanns det inte på mekonomen, däremot såg jag att det fanns nya fjädersäten... |
|
|
Har precis samma problem som hm, samma årsmodell och bil. Ringde BMW och kollade och dom gissade att de kunde vara nån "spänrulle"? Kom inte riktigt ihåg vad han sa men är tacksam för svar.:) |
|
|
det var alltså själva gummikoppen som fjädern står i bak som jag gjorde rent. krävdes demontering av fjädern, om jag kommer ihåg rätt gjorde jag det genom att lossa hjulupphängningen ute vid hjulet samt stötdämparen... |
|
| Tack för tipset! Ska kolla detta! | |
| Hur gick det? har nämligen samma problem på våran touring! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.